فرانسه: برجام همچنان پابرجاست

به گزارش گروه سیاسی رکنا، «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه در گفتگویی رادیویی گفت: این توافق مهم است زیرا از اشاعه سلاحهای اتمی در جهان و افزایش تنش‌ها در منطقه جلوگیری می‌کند.
وی همچنین تأکید کرد با وجود خروج آمریکا از برجام، این توافق هنوز زنده و در حال انجام‌شدن است. 
او همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت ترامپ Trump می‌خواهد روش کره شمالی را در قبال ایران در پیش بگیرد یعنی با حمله لفظی آغاز می‌کند، سختگیری می‌کند و سپس پیشنهاد مذاکره هم می‌دهد.
پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود با نخست‌وزیر ایتالیا مدعی شد حاضر است در هر کجا و هر زمان، بدون هیچ پیش‌شرطی با مقامات ایران دیدار کند. ادعایی که خیلی زود به چالش کشیده شد و مایک پمپئو، وزیر خارجه‌اش، در مصاحبه با شبکه CNBC مذاکره با ایران را به تغییر رفتار این کشور منوط کرد. 
گفتنی است این دهمین بار است که رئیس‌جمهور آمریکا از زمان خروج از برجام در یک عوام‌فریبی آشکار به صورت مستقیم یا غیرمستقیم خواستار مذاکره با ایران می‌شود. محمد البرادعی، رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز گذشته در واکنش به پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط ترامپ به ایران در صفحه توییتر خود نوشت: «شما نمی‌توانید یک پیمان را زیر پا بگذرید و یک کشور را تهدید کنید و سپس ناگهان خواستار مذاکره شوید. توافق مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل است نه تهدید و ارعاب. رویکرد کره شمالی نمی‌تواند الگویی برای ایران باشد.»
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، نیز در توییتر به پیشنهاد ترامپ برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران اینگونه پاسخ داد: «یران و آمریکا دو سال با یکدیگر مذاکره کردند. با اتحادیه اروپا، تروئیکای اروپایی، روسیه و چین، ما به یک توافقنامه چندگانه بی‌نظیر به نام برجام دست یافتیم. آمریکا بابت خروج از این توافق و ترک میز ‌[مذاکره] فقط می‌تواند خودش را سرزنش کند. تهدیدات، تحریمها و فریب افکار عمومی کارساز نخواهد بود. سعی کنید به مردم ایران و تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارید.»

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عروس چشم عسلی فقط از داماد تمکین نمی کرد

قبری که در پی زلزله سرپل ذهاب دهان باز کرد / داخل این قبر حیرت آور بود!

تعرض مدیر شیطان صفت به عروس جوان فردای ماه عسل

دستگیری خدیجه 16 ساله بخاطر همخوابی با مردان وحشی + عکس

هیچ کس حاضر نشد برای آبروی تازه عروس تهرانی سوگند بخورد!

وقتی گنده لات محله عاشق دختر همسایه شد

فوتبالیست تهرانی چطور آلت دست شد! / او فقط شهرت می خواست!

حمله خونین دزدان به بازیکن تیم پرسپولیس + عکس و جزئیات

اولین فیلم از لحظه خودسوزی مرد عینکی در رشت + تصاویر

زن شوهردار از پسر 17 ساله همسایه باردار شد / شوهر این زن عقیم بود! +عکس

تجاوز به زن 81 ساله در حمام+عکس

قتل پدر شیطان صفت توسط 3 دختر /این مرد هر 3 دخترش را آزار می داد

 تجاوز وحشیانه به یک دختر توسط دوستان نامزدش + عکس

کدخبر: 403486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟