به گزارش رکنا، هوگان گیدلی، معاون سخنگوی کاخ سفید، روز سه‌شنبه درباره سیاست آمریکا در قبال ایران بیانیه‌ای منتشر کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا خطی ارتباطی با ایران ایجاد کرده است و اینکه آیا رئیس جمهور آمریکا همچنان خواستار ملاقات بدون پیش‌شرط با مقامات ایران است یا خیر، گفت: «همچنان تغییری (در این خواسته) صورت نگرفته است.»

گیدلی در ادامه با اشاره به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مدعی شد: «او درباره درخواست خود از ایران، تردیدی باقی نگذاشته است. خواسته او این است که ایران به تلاش‌های بی‌ثبات کننده خود و اقداماتی که آن را به بزرگترین حامی تروریسم تبدیل کرده است، پایان دهد.»

معاون سخنگوی کاخ سفید در ادامه بیانیه خود ادعا کرد: «به همین دلیل است که او (ترامپ) در قبال ایران سختگیرانه عمل کرده است. او از توافق هسته‌ای ایران خارج شد که اکنون می‌بینیم راه دستیابی به سلاح اتمی برای ایران را دشوار نکرده بلکه بر عکس، آن را تسهیل کرده بود.»

گیدلی در ادامه مدعی شد: «او (ترامپ) برای حمله به سوریه، که از متحدان ایران محسوب می‌شود، به برخی از شرکای ما پیوست. ما تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کرده ایم و اتحاد خود را با برخی افزایش داده ایم تا تلاش کنیم بر ایران فشار بیشتری اعمال کنیم.»

معاون سخنگوی کاخ سفید در پایان ادعاهای خود درباره ایران افزود: «به همین دلیل، این مسئله ادامه خواهد یافت. اما همانگونه که او (ترامپ) روز گذشته در کنفراس خبری مشترک خود گفت، قصد انجام ملاقات را دارد و می‌خواهد به راه حل دست یابد. هنگامی که اطلاعیه‌ای در این‌باره داشته باشیم، به شما اعلام خواهیم کرد.»

دونالد ترامپ Trump در روزهای گذشته ادعا کرد قصد دارد بدون پیش‌شرط با مقامات ایران مذاکره کند. با این حال، اندکی پس از انتشار اخبار در این باره، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، اظهارات ترامپ را نقض کرد و برای انجام این ملاقات شرط تعیین کرد.

 

کدخبر: 403466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟