درخواست استاندار آذربایجان شرقی: تفویض اختیارات از مرکز به استان ها

به گزارش گروه سیاسی رکنا، مجید خدابخش روز سه شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: طی 50 سال اخیر اداره امور کشور با یک شیوه انجام شده و پس از سپری شدن این همه سال لازم است مزیت های اقتصادی و تجاری استان ها قبول، توانمندی بالای آنها به خوبی کنکاش و از سیاست های تمرکزگرایانه پرهیز شود.

وی، حجم صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی را 2 میلیارد و 400 میلیون دلار اعلام و اضافه کرد: انتظار داریم این میزان حجم ارزآوری به کشور در اختیار استان قرار بگیرد و در خود منطقه توزیع شود.

خدابخش با بیان اینکه کشور دوران سخت و حساسی را سپری می کند، گفت: هم اکنون دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی اعم از کشورهای مرتجع منطقه، منافقین و نظام سلطه برای براندازی نظام و تضعیف ارزش های اسلامی و بنیان های اقتصادی تلاش می کنند که برای مقابله با این توطئه ها توجه به حمایت از تولید داخلی بسیار ضروری است.

وی، آذربایجان شرقی را جزو استان های سفید در جریان توطئه افکنی های نظام سلطه برای ایجاد اغتشاش در کشور بیان کرد و افزود: در 6 ماه اخیر و در جریان ناآرامی های دی ماه به برکت مردم متدین و انقلابی و نیز درایت ها و راهنمایی های امام جمعه تبریز و هماهنگی و تعامل کامل بین دستگاه های اجرایی، دادگستری و نیروهای نظامی و انتطامی، وفاداری مردم آذربایجان به انقلاب و نظام ثابت شد.

استاندار آذربایجان شرقی از وضعیت حاکم بر سامانه های الکترونیکی دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و با بیان اینکه هم اکنون دوران عجیبی در این حوزه سپری می شود، گفت: انتقال از شرایط سنتی به وضعیت الکترونیک باعث شده به دلیل برخی ناهماهنگی ها و کارهای غیرکارشناسی، با ایرادات و مشکلات عدیده ای مواجه شویم.

خدابخش افزود: در چنین شرایطی یک فرد در آن واحد اقدام به خرید 38 هزار قطعه سکه می کند و باید توجه داشت که سامانه های دستگاه های اجرایی کشور نیازمند بازبینی و کارآمدسازی است و بخشی از این ماموریت بر عهده وزارت اطلاعات می باشد.

جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد و طی آن مدیرکل جدید اطلاعات آذربایجان شرقی معرفی شد.

کدخبر: 403108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟