به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری تاس نمایندگان سه کشور تضمین‌کننده آتش بس در سوریه یعنی ایران، روسیه و ترکیه قرار است روز دوشنبه (امروز) در سوچی با یکدیگر دیدار و درباره مسائل پیرامون تشکیل کمیته قانون Law اساسی سوریه، وضعیت در نقاط کاهش تنش در سوریه و به علاوه موضوعات بشردوستانه شامل تقویت اقدامات اعتمادساز و بازگرداندن پناهندگان سوری به خانه‌شان رایزنی کنند.

بنابر این گزارش در روز اول این نشست رایزنی‌های کارشناسی برگزار خواهد شد همچنین روز ۳۱ ژوییه یک جلسه مقدماتی میان نمایندگان این سه کشور انجام خواهد گرفت.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در این باره اعلام کرد: شرکت‌کنندگان در نشست سوچی قرار است دیدگاه‌های خود را درباره روند تسهیل گفت‌وگوهای درون سوریه‌ای براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل و تصمیمات کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی به اشتراک بگذارند. آنها همچنین به رایزنی‌ها درباره گام‌های فردی در راستای ایجاد کمیته قانون اساسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عنوان یک عنصر کلیدی در پیشبرد راه‌حل سیاسی بحران سوریه ادامه خواهند داد.

هیات ایرانی به سرپرستی حسین جابری انصاری ، دستیار وزیر خارجه در این نشست حضور خواهد یافت. هیات روسیه نیز به سرپرستی الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور سوریه و هیات ترکیه به سرپرستی سادات اونال معاون وزیر امور خارجه این کشور خواهد بود.

به گزارش تاس استفان دیمیستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه و نمایندگانی از اردن به عنوان ناظر در این نشست شرکت خواهند کرد.

کدخبر: 402597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟