افشاگری درباره بی‌اعتنایی تیم ترامپ به طرح نجات دانشجوی زندانی در کره‌شمالی

به گزارش رکنا به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ میکی برگمان که در مذاکرات غیرعلنی با کره شمالی مشارکت داشته به رسانه "جی کیو" گفت که برای حل این مشکل به سراغ تیم انتقال قدرت ترامپ Trump رفته اما هرگز پاسخی از جانب آنها دریافت نکرد.

برگمان گفت: الهام‌بخش پیشنهاد او برای حل این مشکل بحران گروگان‌های آمریکایی در ایران بوده که کمی بعد از آغاز به کار رونالد ریگان حل و فصل شد.

او گفت که احساس می‌کرده که فرصت مشابهی برای رسیدن به آزادی Freedom وارمبیر در بحبوحه شادمانی‌ها در هواپیمای ترامپ در فاصله بین انتخابات ۲۰۱۶ و آغاز رسمی ریاست جمهوری ترامپ وجود داشته است.

برگمان گفت: چالشی که ما داشتیم این بود که نمی‌توانستیم به دونالد ترامپ دسترسی پیدا کنیم. ما تلاش کردیم که به واسطه جولیانی، پنس،‌ معاون ترامپ و ایوانکا، دخترش وارد عمل شویم اما اتفاقی از جانب تیم انتقال قدرت ترامپ نیفتاد. من فرض می‌کنم که آنها در آن زمان دچار سردرگمی بودند. من فکر نمی‌کنم که این پیشنهاد هرگز روی میز ترامپ قرار گرفته باشد چون فکر می‌کنم در آن صورت او از آن خوشش می‌آمد.

دفتر مطبوعاتی کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر درمورد این گزارش پاسخ نداد.

این در حالی است که اگر ترامپ پیش از آغاز ریاست جمهوری‌اش وارد تعامل با کره شمالی می‌شد، در آن صورت منتقدانش او را به نقض به اصطلاح قانون Law "لوگان" متهم می‌کردند که اجازه به مذاکرات از سوی اشخاص غیرمجاز با دولت‌های خارجی را نمی‌دهد.

وارمبیر در ژوئن ۲۰۱۷ در وضعیت کما و حیات نباتی از زندان Prison آزاد شد و کمتر از یک هفته بعد از آنکه به سینسیناتی بازگشت، جان خود را از دست داد.

برگمان سابقا دستیار فرماندار ایالت نیومکزیکوی آمریکا بوده و رهبری یک گروه غیرانتفاعی، متخصص در دیپلماسی حاشیه‌ای برای آزادی گروگان‌ها را به عهده داشته است.

او از فوریه ۲۰۱۶ تا اوت ۲۰۱۶ چندین بار با نمایندگان کره شمالی در مقر سازمان ملل در نیویورک ملاقات کرد.

از اظهارنظرهای برگمان مشخص نیست که آیا پیشنهاد او اصلا به دست مقام‌های تیم انتقال قدرت نظیر مایک پنس، معاون فعلی ترامپ و ایوانکا ترامپ، دختر وی رسیده باشد. چیزی که مشخص است این است که کمی بعد از آغاز ریاست جمهوری ترامپ نماینده جدید او برای کره شمالی به نام جوزف یون مسؤولیت مذاکراتی را که در دوره اوباما کاملا به بن‌بست رسیده بود، به عهده گرفت.

کدخبر: 401843 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟