انتقادات جناح‎های سیاسی فرانسه از دولت این کشور؛ مکرون سکوتش را شکست

به گزارش گروه سیاسی رکنا، رئیس جمهور فرانسه در پارلمان این کشور برای نخستین بار درباره پرونده محافظ شخصی‌اش سخن گفت و اعلام کرد شخصا مسئولیت این پرونده را بر عهده می‌گیرد.
«امانوئل مکرون» برای نخستین بار به پرونده محافظ شخصی خود که ماه می‌ یکی از تظاهرات کنندگان را هدف حمله قرار داده بود واکنش نشان داد.
وی گفت که حاضر است تا مسئولیت رسیدگا به این پرونده را بر عهده بگیرد.
هفته گذشته رسانه‌های قرانسه فیلمی منتشر کردند که در آن دیده می‌شود «الکساندر بنالا» در حالی که کلاه خود پلیس Police پوشیده در تظاهراتی در مرکز شهر پاریس یک مرد جوان را با مشت و لگد می‌زند.
دادستانی پاریس روز پنجشنبه گذشته درباره جرایم احتمالی از جمله اعمال خشونت توسط یک کارمند دولت، تظاهر به پلیس بودن و سوءاستفاده از نشان پلیس پرونده تشکیل داد.
وزیر کشور فرانسه اقدام مکرون مبنی بر به عهده گرفتن مسئولیت این پرونده را موجب سر و سامان دادن به پرونده عنوان کرده، اما کمیته تحقیقات پارلمان به تحقیقات خود در خصوص این پرونده ادامه خواهد داد.
حزب محافظه‌کار مخالف دولت فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که به دلیل رسوایی محافظ امانوئل مکرون که فیلم وی در حال کتک زدن تظاهرات کنندگان منتشر شده٬ خواستار برگزاری جلسه رای اعتماد به دولت شد.
«کریستیان جاکوب»، رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه در پارلمان فرانسه نیز به خبرنگاران گفت: دولت وظیفه خود را انجام نداده و باید در برابر پارلمان پاسخگو باشد.

 

کدخبر: 401122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟