ایران به‌عنوان پرچمدار مبارزه و مقاومت باید سایر ملت‌ها را هدایت کند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، عبدالغفور ایران‌نژاد در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع)، بیان کرد: امروز دشمن دین خدا، آمریکا و ایادی استکباری است. امام راحل به حق آمریکا را شیطان Evil بزرگ خطاب کردند. آقای رییس جمهور و وزرای محترم، حوزه انتخابیه من با حدود ۱۴۴۰ روستا و ۳۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر وسعت علی‌رغم داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا در زمینه‌ی گردشگری و تجارت، مردمانش با کمترین امکانات با مشکلات فراوان نظیر بیکاری، فقر، بی‌آبی و خشکسالی به سر می‌برند و از پایین‌ترین شاخص‌ها در زمینه‌ی آموزش و بهداشت بهره‌مند هستند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای وزیر نیرو آیا می‌دانید مردم جنوب سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های جنوب این استان با وجود دو سد و فاصله ۵۰ متری از دریا از گودال‌ها آب شرب خود را تامین می‌کنند و با حیوانات آب شرب آنها یکی است. آیا می‌دانید نوار ساحلی یک متر آب لوله کشی ندارد؟ درخواست دارم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای احداث آب شیرین‌کن و استفاده از آب دریا صورت گیرد.

ایران‌نژاد تصریح کرد: در مراکز و روستاهای شهرستان چابهار آب لازم برای کشت ۶۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی وجود ندارد و در جهت تامین آب اقدامات لازم انجام شود. وزات نیرو چندین میلیارد تومان از مردم پول گرفته است و چند سال است که خبری از برق و پول مردم نیست. جریمه‌های سنگینی که در کشور بی‌سابقه است مردم را تحت فشار گذاشته است. از سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه می‌خواهم به این موضوع ورود پیدا کنند و اجازه ندهند یک وزارتخانه هم ذی‌نفع باشد و هم قاضی.

وی خاطرنشان کرد: این مسائل واقعیات موجود است. تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در قالب کمیسیون‌ها نیز به چابهار رفته‌اند از نزدیک وضعیت را دیده‌اند و تایید می‌کنند. مدارس زیادی در چابهار هنوز انشعاب آب و برق ندارند و دانش‌آموزان در گرمای ۴۰ درجه درس می‌خوانند و باید نزدیک به ۵۷۰۰ کلاس درس در منطقه احداث شود تا به میانگین کشوری نزدیک شود. امیدوارم آموزش و پرورش به جنوب استان سیستان و بلوچستان به طور خاص توجه داشته باشد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: وضعیت بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان مناسب نیست اما طرح تحول سلامت اقدامات مثبتی را انجام داده است. ضمن تشکر از وزیر بهداشت لطفا در احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی چابهار تسریع شود.

 

کدخبر: 400929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟