سفرای کشور نماینده جمهوری اسلامی ایران در دنیا هستند

به گزارش رکنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در همایش روسای نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه میلاد مسعود امام رضا (ع) هستیم و از خدا می‌خواهیم که ما را به انوار این بزرگان و ائمه نزدیک کند.

وی افزود: باید از خدمات مهم وزارت امور خارجه و تلاش‌های سفرا در سراسر کشور‌ها تشکر کنیم، زیرا نماینده جمهوری اسلامی ایران در دنیا هستند و از وزیر امور خارجه که در مجامع بین الملی با صلابت و خوب صحبت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: شناخت ماهیت جمهوری اسلامی بسیار مهم است و اگر در این زمینه تفکر کنیم، ریشه تمام دشمنی‌های آمریکا و اذناب آن را با کشور خود پیدا می‌کنیم.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام بی بدیل است که با دعا و ادعا نمی‌توانیم این بی‌بدیل بودن نظام را اثبات کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: در فضای نظام لیبرال دموکراسی، نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت که در آن هم اعتقاد به شیوه مردم سالاری وجود دارد و از سوی دیگر ترکیبی از مردم سالاری و ارزش‌های دینی است که البته لوازم و اقتضائاتی دارد.

وی با بیان اینکه اصل دوم قانون Law اساسی صراحتا می‌گوید که نظام جمهوری اسلامی ایران بر ۶ پایه استوار است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه توحید و اختصاص حاکمیت خدا، عدل الهی، نبوت و امامت استوار است.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: این نظام بر پایه ارزش‌های الهی و انسانی بنا شده است. راه جمهوری اسلامی از راه لیبرال دموکراسی جدا است.

رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های لیبرال دموکراسی، فرد گرایی است و اینکه هر انسانی متعلق به خودش است و خودش ارزش‌هایش را تعیین می‌کند و انسان‌ها باید بر اساس نیاز‌های خود مسائل را مشخص کنند و دولت‌ها کمترین دخالت را داشته باشند و کار دولت‌ها حداقلی است و نباید در ارزش‌های مردم دخالت کند و کاری نباید به سعادت مردم داشته باشد و همین حرف‌ها را زمانی در کشور ما به خورد مردم می‌دادند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: ادعای اینکه لبیرال دموکراسی بی طرف است و در کار دولت‌ها کاری ندارد، دورغ است و جمهوری اسلامی ایران نظامی است که از ابتدا بر روی ارزش‌ها اصرار دارد و به فردگرایی اعتقاد ندارد، زیرا اسلام به فردگرایی اعتقادی ندارد.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: لیبرال دموکراسی شکننده است، زیرا افراد به نفع خودشان کار می‌کنند و ما در کشور کار‌ها را با اتحاد و همبستگی جلو می‌بریم.

وی گفت: لبیرالیسم ادعا‌ داشت که تمام جهان را فرا گرفته است و در این بستر نظام جمهوری اسلامی برپایه توحید و ارزش‌های الهی شکل گرفت.

رئیس قوه قضاییه گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود به بنیان‌های این نظام و مسئله حضور مردم در صحنه اعتقاد داشتند و مقام معظم رهبری نیز همین نظر را دارند و کاری هم به روی کار آمدن جناح‌های مختلف نداشتند و در طول این 40 سال دیدیم که هم چپ‌ها و هم راستی‌ها روی کار آمدند، اما بر اساس نظام اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران به راه خود ادامه داد.

کدخبر: 400030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟