عصر جدیدی در روابط تهران - اسلام آباد آغاز شده است

به گزارش رکنا، 'ممنون حسین ' در دیدار با سرلشکر 'محمد باقری' رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را راهبرد کشورش خواند و گفت: اسلام آباد برای تحقق صلح و آرامش در منطقه، علاقه مند به گسترش روابط با تهران است.

وی اضافه کرد: کشورش امیدوار است به منظور مقابله با چالش های فرا مرزی، همکاری خود را با ایران گسترش داده و سفر مقامات عالیرتبه دو کشور به ویژه نظامی، زمینه توسعه همکاری دفاعی تهران - اسلام آباد را فراهم می کند.

رئیس جمهوری پاکستان تاکید کرد:پاکستان و ایران از روابط نزدیک، صمیمانه و برادرانه بر اساس ایمان، فرهنگ و تاریخ مشترک بهره می برند.

ممنون حسین همچنین از بندر 'گوادر' به عنوان گامی در راستای گسترش روابط کشورهای مختلف یاد کرد و افزود:این پروژه برای تمامی منطقه مفید خواهد بود.

رئیس جمهوری پاکستان همچنین در بخش دیگری از سخنانش، از افغانستان پایدار و با ثبات به عنوان بهترین منفعت برای منطقه یاد کرد و افزود:پاکستان از روند صلح در افغانستان حمایت می کند.

وی تاکید کرد: به عنوان همسایگان افغانستان، پاکستان و ایران به گسترش صلح و ثبات در افغانستان متعهد هستند.

در این دیدار که با حضور سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، 'مهدی هنردوست' سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و جمعی از مسئولان نظامی برگزار شد، در خصوص راههای گسترش روابط دوجانبه و موضوعات منطقه ای تبادل نظر شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در ادامه دیدار با مسئولان پاکستان، با وزیر خارجه دولت انتقالی این کشور و فرمانده نیروی دریایی پاکستان جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

همچنین رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و فرمانده ارتش پاکستان در دیدار دوجانبه درخصوص گسترش امنیت منطقه ای، امنیت مرزی و همکاری دفاعی گفت وگو کردند.

سرلشکر 'محمد باقری' رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در نخستین برنامه سفر خود به پاکستان، با ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، موضوعات مربوط به منافع دوجانبه، گسترش امنیت منطقه ای، توسعه همکاری های دفاعی و مدیریت مرزی پاکستان و ایران مورد گفت وگو وتبادل نظر قرار گرفت.

فرمانده ارتش پاکستان (COAS) در این دیدار بر ارتقای همکاری های نظامی میان نیروهای مسلح ایران و پاکستان تاکید کرد.

ژنرال 'قمر جاوید باجوا' افزود: همکاری ایران و پاکستان، بر صلح و امنیت در منطقه تاثیر مثبت می گذارد.

سرلشکر 'محمد باقری' و جمعی از مقام های عالی رتبه نظامی ایران دیروز یکشنبه به دعوت ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شدند.

کارشناسان سیاسی و نظامی با توجه به تحولات امنیتی منطقه و جهان اسلام، سفر هیات عالی رتبه ستاد کل نیروهای مسلح به پاکستان را بسیار مهم ارزیابی می کنند.

کدخبر: 398587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟