به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، در دیدار لی که چیانگ، نخست وزیر چین و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بر تعهد طرفین بر سیستم تجارت چندجانبه، در میان تنش‌های تجاری با واشنگتن، تاکید شد. در بخشی از گفتگوهای مقامات برلین و پکن طرفین توافقات تجاری به ارزش 20 میلیارد یورو را به امضاء رساندند. پروژه‌های مشترک میان دو کشور شامل نهادها و کمپانی‌های بین المللی از جمله زیمنس، فولکس واگن می‌شود.
صدراعظم آلمان در نشست خود با نخست وزیر چین اعلام کرد: «هر دو کشور خواستار حفظ سیستم قوانین سازمان تجارت جهانی هستیم. مرکل در ادامه تاکید کرد ما سرمایه‌‌گذاری‌های مستقیم بسیاری در آمریکا داریم، همچنین ما سرمایه‌گذاری مستقیم بسیاری در چین انجام داده‌ایم».
صدر اعظم آلمان افزود: این واقعا یک سیستم مستقل چندجانبه است که احتمالا در بهترین حالت آن یک وضعیت متقابل چندجانبه را موجب می‌شود و در صورت پایبندی طرفین به قوانین، منجر به موفقیت دیگر طرفین نیز خواهد شد.
همچنین صدراعظم آلمان از تسهیل قوانین تجاری در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی از سوی چین تشکر کرد و اعلام کرد: «بسیار مهم است که شاهد هستیم که باز بودن بازارهای چین در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی نه تنها در حرف بلکه در عمل نیز تحقق یافته است». نخست وزیر چین نیز اعلام کرد تجارت آزاد نقش مهم و برجسته‌ای را برای هر دو طرف و همچنین بر اقتصاد جهانی خواهد داشت.
نشست همکاری میان چین و آلمان در حالی صورت می‌گیرد که طی هفته‌های اخیر جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن بالا گرفته است. هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای کاهش کسری تجاری این کشور تعرفه 25 درصدی را بر 34 میلیارد دلار از کالاهای تولید چین وضع کرد. همچنین بنا به گزارش راشادتودی یک تعرفه دیگر نیز قرار است تا دو هفته دیگر بر روی 16 میلیارد دلار از کالاهای ساخت چین اعمال گردد و به دنبال آن نیز شاهد وضع تعرفه بر 500 میلیارد دلار از کالاهای چین خواهیم بود.
پکن نیز در پاسخ به اقدامات تعرفه‌ای رئیس جمهور آمریکا، تعرفه تلافی‌جویانه را بر مقدار مشابه از کالاهای آمریکا وضع و اعلام کرد به منظور دفاع از منافع اصلی خود مجبور به مقابله با تعرفه‌های آمریکا است.
لی که چیانگ روز یکشنبه، در چارچوب دیداری رسمی و به منظور شرکت در پنجمین دور گفتگوهای بین دو دولت چین و آلمان وارد برلین شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وحشت اهالی تبریز از مار سمی در پارک پیوند + عکس

فیلم مصاحبه با مائده رقصنده اینستاگرامی دروغ است! / پلیس اعلام کرد + جزئیات

شهادت مستشار بلند پایه ایرانی در سوریه؟!

دستمزد نجومی بازیگر معروف برای یک شب مجری گری در تلویزیون

شاهرگ مرد قاتل را در زندان زدند/ او لبهای زنش را دوخت و او را کُشت ! + عکس

شرایط خاص سعید مرتضوی و بابک زنجانی در زندان! / وحید مرادی در زندان چه می کرد؟!

رقیه 2 ماهه در آبادان خفه شد / پدر مظنون اصلی است

طلاق زن و شوهر به خاطر هواخواهی از مسی و رونالدو + جزییات

اطلاعیه انجمن حمایت از کودکان / سرنوشت مائده رقصنده نماد خشونت علیه کودکان است !

مجازات عجیب مادری تهرانی که نوزاد 28 روزه اش را فروخت

این مرد جوان اتفاقات آینده را می بیند+عکس

جنجال دستگیری مائده رقصنده اینستاگرامی در آشفتگی اقتصادی! + تصویر

موسی نمی دانست راننده تاکسی به مردان علاقه دارد ! + عکس

شهناز 21 ساله همزمان 2 شوهر داشت !

حمید خاله ام را آزار داد او را با اسید سوزاندم! / در کرمانشاه رخ داد

 

کدخبر: 396767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟