به گزارش رکنا، علاء الدین بروجردی روز یکشنبه افزود: امیدواریم اظهارات رئیس جمهوری در سوئیس نسبت به زیاده خواهی های آمریکا مبنای اقدام و عمل در دولت باشد.

وی اظهار داشت: موضع گیری رییس جمهوری به اتحاد و انسجام بیشتر کمک کرد و با توجه به اینکه ادبیات انقلابی راهبرد نظام جمهوری اسلامی است، همه باید در این راستا حرکت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نباید اجازه داد آمریکایی ها با اعمال سیاست های غیرمنطقی و هنجارشکنی، نظرات خود را تحمیل کنند.

وی درخصوص موضع گیری مسئولان کشور نسبت به اظهارات رییس جمهوری گفت: بسیاری از فرماندهان عالی رتبه نظام از این واکنش حمایت کردند که نشان می دهد همه چهره های شاخص نظام از ادبیات انقلابی پشتیبانی می کنند.

بروجردی این اقدامات را لازمه ایجاد انسجام بیشتر در کشور دانست و افزود: جمهوری اسلامی به آرمان ها و اهداف خود پایبند است و تهدیدهای استکبار نمی تواند مردم و نظام را در این راه متزلزل کند.

رییس جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در نشست خبری مشترک با رئیس جمهوری سوئیس در پاسخ به اینکه واکنش ایران نسبت به تهدید آمریکا برای قطع صادرات نفت این کشور چیست و آیا ممکن است شما تنگه هرمز را ببندید؟ گفت: به نظر من حرفی که برخی از مقامات آمریکائی زدند که می خواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم گزافه گویی است چراکه هیچ وقت قادر نیستند به آن عمل کنند.

بسیاری از مقام های کاخ سفید و رسانه ها در اروپا و آمریکا سخنان رئیس جمهوری ایران مبنی بر احتمال توقف صادرات نفت منطقه در صورت ایجاد مشکل برای فروش نفت را تهدید تهران به بستن تنگه هرمز تفسیر کردند.

کدخبر: 396107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟