به گزارش گروه سیاسی رکنا، «کونستانتین کوساچف»، رئیس کمیته بین‌المللی پارلمان روسیه امروز سه‌شنبه گفت که تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تأثیری در روابط مسکو-تهران نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه اظهارات مقامات واشنگتن درباره بازگشت تحریم‌ها علیه ایران از جمله رساندن صدور نفت ایران به صفر موضوع جدیدی نیست گفت: واشنگتن از طریق تحریم‌هایش کشور‌های تحریم کننده ایران را به همکاری بیشتر تشویق می‌کند.
کنستانتین کوساچف در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: واقعیت تحریم‌های آمریکا را به عنوان یک موضوع ثابت باید پذیرفت، اما نظارت بر فعالیت‌های کشور‌های دیگر به خصوص کشور‌های دیگر ضروری است.
دونالد ترامپ Trump روز ۸ ماه می‌طی یک سخنرانی ضمن تکرار ادعا‌های بی‌اساس خود علیه ایران، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را اعلام کرد و وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد که تحریم‌های مربوط به فروش، عرضه، تأمین یا انتقال گرافیت، فلزات خام و نیمه ساخته مانند آلومینیوم و فولاد و نیز صادرات یا نرم‌افزار برای یکپارچه‌سازی فرآیند‌های صنعتی به ایران و یا از ایران به خارج را بازمی‌گرداند.
روز گذشته نیز مدیر بخش سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: بسته تحریمی نخست علیه ایران روز چهارم آگوست (سیزده مرداد) اجرایی خواهد شد. بسته دوم تحریمی ماه نوامبر آینده اعمال می‌شود که هدف آن نفت ایران خواهد بود.
برایان هوک گفت: تاکنون ۵۰ شرکت خارجی از قصد خود برای کاهش فعالیت‌ها در ایران خبر داده اند.

 

کدخبر: 394895 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟