رییس‌جمهور: به‌ضرر هیچ کشوری‌قدم بر نمی‌داریم

به گزارش گروه سیاسی رکنا،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در نشست تجار و فعالان اقتصادی ایران و سوئیس که همتای سوئیسی وی نیز حضور داشت، با اشاره به اینکه به ضرر هیچ کشوری قدم بر نداشته و نمی داریم، گفت: برخی دنبال فرا سرزمینی کردن رفتارهای غیر قانونی خود هستند؛ وظیفه ما همکاری در چارچوب قوانین بین المللی، صلح و منافع ملتهاست.

روحانی گفت: برگزاری این جلسه در مقطعی مهم پیام بزرگی دارد و به معنای آن است که ایران و سوئیس مصمم هستند در چارچوب قوانین بین المللی و منافع ملتهای خود، روابط دوستانه تجاری و اقتصادی خودشان را ادامه دهند.

رئیس جمهور افزود: پیام ما از برگزاری این اجلاس این است که ایران و سوئیس در چارچوب منافع دو جانبه و قوانین بین‌المللی روابط خود را ادامه می‌دهند و این اجلاس به معنای آن است که در دنیای امروز یکجانبه‌گرایی در هیچکدام از بخش‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، علمی و زیست محیطی و یا دیگر بخش‌ها راهگشا نیست. در دنیای امروز با توجه به مشکلاتی که در سطح جهان از لحاظ کمبود مواد اولیه، تغییرات آب و هوایی و نیز بروز ناامنی‌ها در سطح جهان وجود دارد بهترین راه برای تأمین منافع ملت‌ها، ارتباط هر چه نزدیک‌تر دولت‌ها و ملت‌ها با یکدیگر است.

روحانی با اشاره به اینکه اساس سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره تعامل سازنده با جهان است، اظهارداشت: ما در دوران مذاکرات هسته‌ای و پس از توافق برجام به خوبی نشان دادیم که بر هر عهدی که می‌بندیم پایبند خواهیم بود. یکی از ویژگی‌های فرهنگی و ارزش‌های ایرانیان در طول تاریخ حاکم بودن خصوصیات وفای به عهد به عنوان پایه اعتماد در روابط بین ملت‌ها و دولت‌ها بوده و هست. به دنیا اعلام می‌کنیم که ایران به قوانین بین‌المللی و معاهدات عدم اشاعه پایبند بوده و خواهد بود و همکاری‌های خود را با سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور تصریح کرد: به دنیا اعلام می‌کنیم که ایران خواهان روابطی عادلانه، قانونی، صلح‌آمیز و با ثبات با جهان است و در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا خواهد کرد.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه روابط ایران با سوئیس در طول دهه‌های گذشته همواره نشانه و گواه اعتماد دو دولت و ملت بزرگ و متمدن در دو قاره آسیا و اروپا بوده است، خاطر نشان کرد: سوئیس نه تنها در روابط دو جانبه مورد اعتماد ایران بوده، بلکه هرگاه مشکل و اختلافی در روابط ایران با کشوری دیگر پیش آمده، سوئیس همواره یکی از بهترین انتخاب‌ها برای حفاظت از منافع ما بوده و این اعتماد همچنان ادامه دارد.

کدخبر: 394773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟