وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بیانیه ماموریت عمومی خود را تغییر داده است و هدف 10 ساله نیروهای مسلح آمریکا را دگرگون کرده است.

بر اساس گزارشی که پایگاه اینترنتی «تسک اند پرپس» منتشر کرده است، این تغییر در سال جاری میلادی صورت گرفته است. به این ترتیب، پنتاگون هدف خود را در دستورالعمل‌هایش از «جلوگیری از وقوع جنگ» به «حفظ نفوذ آمریکا در خارج از کشور» تغییر داده است.

پیش از این، در دستورالعمل اهداف پنتاگون آمده بود: «ماموریت وزارت دفاع استفاده از نیروهای نظامی لازم برای جلوگیری از جنگ و حمایت از امنیت کشورمان است.»

با این حال، اکنون در این دستورالعمل آمده است: «ماموریت وزارت دفاع استفاده از نیروی مشترک کُشنده برای حفاظت از امنیت کشورمان و حفظ نفوذ آمریکا در خارج از کشور است.»

پایگاه اینترنتی تسک اند پرپس در گزارش خود نوشت این دستورالعمل طی چندین دولت پیشین آمریکا، از جمله دولت‌های باراک اوباما، جرج دبلیو بوش و بیل کلینتون دست نخورده باقی مانده بود.

پیش از ریاست جمهوری بیل کلینتون، وزارت دفاع آمریکا اهداف خود را در فضای مجازی منتشر نمی‌کرد.گفته می‌شود این تغییر در روز 2 یا 3 ژانویه سال جاری میلادی اعمال شده است. وزارت دفاع آمریکا تا زمان نگارش این خبر به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره این تغییر پاسخ نداده است.

 

کدخبر: 394056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟