تعداد زندانیان در سال گذشته ۲۲۴ هزار نفر بوده است

به گزارش رکنا، سید علیرضا آوایی در همایش سراسری قوه قضائیه گفت: مفهوم متفاوت آمار یکتا و چرخشی پرونده‌ها باید روشن شود ، چرا که رسیدگی قضایی چند مرحله‌ای است. اگر در هر یک از مراحل رسیدگی یک فرایند به پرونده‌ها اضافه کنیم، آمار چرخشی به دست می آید؛ بنابراین تعداد واقعی منازعات رسیدگی شده در محاکم برابر آمار یکتای پرونده‌ها است.

وزیر دادگستری با اشاره به رسیدگی ۱۶ میلیون پرونده و با بیان اینکه این آمار می‌تواند بیانگر آمار چرخشی باشد و آمار پرونده‌های یکتا کمتر از این رقم است، گفت: رسانه‌های بیگانه و داخلی اشتباهاتی را در برداشت از خلط دو مفهوم پرونده‌های یکتا و چرخشی دارند چرا که کل پرونده‌های یکتا کمتر از شش میلیون است و تحلیل های درستی در مورد پرونده های یکتا و جاری وجود ندارد و این دو باید تفکیک شود.

وی یادآور شد: نرخ رشد منازعه ۳/۴ درصد بوده است.

وزیر دادگستری با اشاره به تعداد پرونده شورای حل اختلاف گفت: سال گذشته با نرخ رشد ۳/۳درصدی تعداد این پرونده‌ها به بیش از سه میلیون رسیده است. سال ۹۵ حدود پنج میلیون و ۵۸۵ هزار پرونده یکتا و سال ۹۶ حدود ۵ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۳۳۱ پرونده یکتا وارد دستگاه قضایی شده است.

آوایی در خصوص وضعیت زندان‌ها گفت: سال ۹۵ ورودی زندان‌ها ۴۱۸ هزار و سال گذشته ۴۹۰بوده و تعداد زندانیان حاکی از رشد سه درصدی است.

وی گفت: تعداد زندانیان در سال ۹۵، ۲۱۷هزار نفر بوده است که این میزان در سال گذشته ۲۲۴ هزار نفر بوده است.

کدخبر: 392662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟