قصورها نباید نیروهای مسلح را در انجام وظایف دلسرد کند

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم تجلیل از 7 نفر از بازنشستگان مرکز مطالعات راهبردی ارتش، با تقدیر از زحمات «پیشکسوتان» این مرکز اظهارکرد: امروز باید مراقب حرکت‌های دشمن باشیم. در هر سنگری که هستیم باید تلاش کنیم، قابلیت‌های خود را بالا ببریم. این موضوع صرفا معطوف به شاغلین یا بازنشستگان نیست، بلکه تمام کسانی که به نظام احساس وظیفه و تعهد می‌کنند باید در این سنگر حاضر باشند. اجازه نداریم سنگر را خالی کنیم. امام علی(ع) می‌فرمایند «اگر شما بخوابید، بدانید دشمن نمی‌خوابد» و نیروهای مسلح نیز باید همواره و در هر شرایطی مراقب باشند و آمادگی‌شان را بالا ببرند.

امیر سرتیپ پوردستان اضافه کرد: پیشکسوتان ما کوله‌باری از علم، دانش، تجربه و مسئولیت‌پذیری با خود دارند و در مرکز مطالعات راهبردی ارتش منشا خدمات بسیاری بودند. اگر مرکز به جایی که اکنون قرار دارد رسیده است و حرفی برای گفتن دارد، از زحمات این عزیزان است.

وی از بازنشستگان خواست که تجربه خود را از ارتش دریغ نکنند و به عنوان مجری و مشاور در کنار مرکز مطالعات‌راهبردی ارتش باشند و ادامه داد: همان طور که در بیانات مقام معظم فرماندهی کل قوا مطرح شد، نیروی انقلابی تا هست باید در خدمت انقلاب باشد؛ انقلابی که ثمره مجاهدت‌های ملت بزرگ ایران، خون شهیدان، زخم‌های جانبازان و صبوری آزادگان است. امروز چشم هم‌سنگران شهید ما به ماست که چگونه داریم پرچمداری انقلاب را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مصطفی چمران به ذکر روایتی از روز پایان زندگی این شهید بزرگوار پرداخت و افزود: روح بزرگ با انسان کاری می‌کند که روح بزرگ شهید چمران با کرد؛ خواب و خوراک و استراحت را از انسان می‌گیرد تا انسان بتواند به رسالت، مسئولیت و ماموریت سنگینی که تاریخ پر فراز و نشیب کشورش بر دوشش گذاشته عمل کند. عملکرد پیشکسوتان ما نشان می‌دهد که واجد این روح بزرگ بوده و هستند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش یادآور شد: مبادا قصورها، کوتاهی‌ها، بی‌خیالی‌ها و آب به آسیاب دشمن ریختن برخی، ما نیروهای مسلح را از انجام وظایفمان دلسرد کند و در ما تزلزل ایجاد کند. ما به عنوان سربازان نظام موظفیم تا پای جان از نظام محافظت کنیم و هر روز بیشتر از گذشته در این راه خود را آماده کنیم. هرکس هر کجا که هست باید این آمادگی را داشته باشد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از بازنشستگان مرکز مطالعات راهبردی ارتش تقدیر شد.

کدخبر: 391977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟