حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی موضوع جلسات امنیتی کشور نبوده است

به گزارش رکنا ، حسین ذوالفقاری درباره حواشی تماشای مسابقات فوتبال تیم ملی در جام جهانی روسیه از محل ورزشگاه آزادی Freedom تهران گفت: با صراحت عرض کنم که موضوع حضور یا عدم حضور در ورزشگاه، بحثی امنیتی نبوده است و حتی در جلسات امنیتی هم هیچ چیزی به ما ابلاغ نشد که بخواهیم در سطح شورای امنیت کشور یا دبیرخانه شورای امنیت کشور به این موضوع ورود کنیم.

وی موضوع تماشای مسابقات تیم ملی فوتبال در جام جهانی از محل ورزشگاه آزادی را بحثی عمدتاً اجتماعی خواند و اظهار داشت: محور بحث‌ها بر این قرار داشت که آیا به تماشای مسابقات از ورزشگاه آزادی نیاز هست یا نه؟ یا اساساً حضور در ورزشگاه برای تماشای مسابقات تیم ملی به هدف خود خواهد رسید یا نه؟ یا اینکه صفحات نمایشگر ورزشگاه آزادی با کیفیت مطلوب تصاویر را پخش کنند یا نه؟ و اساساً آیا این کار ضرورت دارد یا نه؟

ذوالفقاری با رد مجدد امنیتی بودن موضوع حضور در ورزشگاه آزادی جهت تماشای مسابقات فوتبال در جام جهانی گفت:‌ فقط از منظر اجتماعی مباحثی مطرح بود و یک بحثی هم بر سر ساعت حضور در ورزشگاه محل بحث بود که مردم از چه ساعتی در ورزشگاه مستقر شوند؟

وی ادامه داد: این بحث هم میان برگزارکنندگان و پلیس Police بود؛ چراکه پلیس می‌گفت هنوز با ما هماهنگی صورت نگرفته است و پس از اینکه این هماهنگی صورت گرفت، مشکل برطرف شد.

معاون امنیتی وزارت کشور خاطرنشان کرد: پس اساساً بحث حضور مردم و خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی صرفاً از نظر اجتماعی محل بحث بود و نه امنیتی و نیروی انتظامی هم که اعلام کرد که ما امنیت مردم را در ورزشگاه برعهده می‌گیریم از باب وظیفه ذاتی ناجاست، نه اینکه بحث امنیتی شده باشد.

کدخبر: 391838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟