دعاوی سازمان انرژی اتمی و بنیاد شهید در شعب تخصصی رسیدگی می شود

به گزارش رکنا ، عباس پوریانی ضمن بازدید از مجتمع قضایی شهید مفتح و رسیدگی به دعاوی حقوقی بیش از ۴۰ نفر از مراجعین، اظهار کرد : رسیدگی به دعاوی سازمان انرژی اتمی در شعب تخصصی مجتمع قضایی شهید مفتح انجام می شود.

بنابراین گزارش ، وی صبح امروز – دوشنبه - ضمن بازدید ازمجتمع قضایی شهید مفتح ، در جریان ملاقات مردمی ،به درخواست‌ها و مشکلات مراجعان به صورت حضوری رسیدگی و دستورات قضایی لازم را صادر کرد.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در حاشیه این بازدید اظهارکرد: مجتمع قضایی شهید مفتح از نظر صلاحیت محلی در حوزه حقوقی مناطق شهرداری منطقه ۵، ۲۱ و ۲۲ را تحت پوشش قرار می‌دهد، در حوزه خانواده نیز مناطق ۵، ۹، ۲۱ و ۲۲ را تحت پوشش دارد که با تعداد ۱۶ شعبه حقوقی و ۷ شعبه خانواده به پرونده‌های مطروحه رسیدگی می‌کند.

وی افزود: از نظر صلاحیت ذاتی رسیدگی به کلیه دعاوی حقوقی، مدنی، بازرگانی و همچنین در خصوص مسائل خانواده اعم از مطالبه مهریه، اجرت المثل، نفقه و طلاق و..... در این مجتمع صورت می گیرد.

پوریانی گفت: مهمترین دعاوی حقوقی که در این مجتمع مطرح است، الزام به تنظیم سند، انواع مختلف ایفای تعهد، مطالبه وجه چک، مطالبه طلب است.

وی خاطر نشان کرد: مجتمع قضایی شهید مفتح با دو شعبه ویژه صلاحیت رسیدگی به دعاوی سازمان انرژی اتمی، بنیاد شهید و مسولیت مدنی قضات سراسر کشور را دارد.

لازم به ذکر است اجرای احکام مدنی این مجتمع کاملا به صورت متمرکز پاسخگوی مراجعین است.

کدخبر: 390162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟