نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا روز گذشته 12 شهروند سوری را در استان حسکه سوریه به خاک و خون کشید.

این جنگنده ها روستای هداج در جنوب حسکه را بمباران کردند که در این حمله هوایی 12شهروند سوری از جمله چهار کودک کشته شدند.

این نهاد وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که از تابستان 2014 تا روزجمعه این ائتلاف بیش از سه هزار و 227 شهروند از جمله 796 کودک در حملات هوایی این ائتلاف به استان های حسکه، رقه، دیرالزور، حلب و ادلب کشته شدند.

ستاد مشترک نیروهای ائتلاف در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد که از اوت 2014 تا اواخر اوریل 2018 حدود 29 هزار و 358 بار سوریه و عراق را بمباران کرده است.

براساس این گزارش، از ابتدای فعالیت ائتلاف تاکنون 892 غیرنظامی در حملاتی که در سوریه و عراق انجام داده است ، کشته شده اند.

آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند که تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.

وزارت امور خارجه سوریه بارها با ارسال نامه هایی برای دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است که خسارت های انسانی و مادی ناشی از حملات ائتلاف آمریکایی به سوریه، کمتر از جنایت Crime های گروه تروریستی داعش ISIS نیست.

وزارت خارجه سوریه ادامه داد: تخریب زیرساخت های سوریه، نشان دهنده اهداف واقعی این ائتلاف است که با ادعاهای مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی، هیچ تناسبی ندارد.

دمشق بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تجاوزها و اقدامات ائتلاف غیرقانونی به سرکردگی آمریکا و هدف قراردادن شهروندان بی گناه و زنان و کودکان سوری را که با ادعاهای این ائتلاف درباره رعایت قوانین بین المللی، حقوق بشر و منشور سازمان ملل در تناقض است، محکوم کند.


ایرنا

کدخبر: 385870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟