به گزارش رکنا ، مراسم رونمایی از سامانه ستاد ملی صبر پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌‌‌الاسلام هادی صادقی، برگزار شد. این سامانه به منظور ترویج فرهنگ صلح، بخشایش و گذشت ایجاد شده و کمک به خانواده زندانیان و آزادی Freedom زندانیان غیرعمد ازجمله اقدامات طراحی شده در بستر این سامانه است.

حجت‌‌‌الاسلام هادی صادقی در ابتدای این مراسم گفت: تشکر می‌‌‌کنم از شما عزیزان که از فرهنگ قرآنی برای تجلی کلمه صبر تلاش می‌‌کنید. اگر در مسیر صلح صبر نداشته باشیم، توفیق نداریم. صبر در برابر خشم. برای رضایت هم صبر نیاز است. این امری است که از جانب خدا نازل شده است.

وی با بیان اینکه افرادی در این سامانه با ما همراه شدند، اظهار داشت: همایشی که در سال ۹۵ برگزار شد که نماد وحدت همه قوا بود. هدف ما این است که این مسیر ادامه یابد و این ستاد محل تجمیع این قوا شود. این ستاد متعلق به همه مردم است و وجه ملی آن را حفظ می‌‌‌‌کنیم.

معاون قوه قضاییه ادامه داد: در سال گذشته هم دوازده همایش برگزار شد. برنامه داریم برای آنکه این برنامه سراسری شود، این همایش‌‌‌ها در بطن جامعه برگزار و در سمت ترویج آن گام برداریم.

صادقی افزود: در معاونت فرهنگی، نه صلح و نه سازش را انجام نمی‌‌‌‌‌‌‌دهیم اما رابط هستیم و این سامانه همین را نشان می‌‌دهد. انجمن دیه و حمایت از زندانیان و نظام بانکی در این سامانه حضور دارند و در معرفی افراد، از سوی این انجمن‌‌ها و سازمان زندان‌‌ها با یدیگر همکاری داشتند.

وی در تشریح روند کار ستاد ملی صبر تصریح کرد: اول معرفی افراد صورت می‌‌گیرد و خلاصه‌‌ای کوتاه از آنها به اطلاع سامانه می‌‌رسد. سپس انواع فیلترها اعمال می‌‌شود و بعد کسی را کمک می‌‌‌کند. سامانه بانکی در اینجا فعال است. یکی طرف ستاد ملی نیز متصل به ستاد دیه برای آزادی زندانیان است و ما خود متصدی مستقیم نیستیم.

این مقام عالی قضایی با اشاره به مراکز دخیل در این سامانه خاطرنشان کرد: مراکز شورای حل اختلاف برای کمک به افراد به این سامانه کمک می‌‌‌کنند، رضایت می‌‌گیرند و کمک مالی هم در برنامه‌‌شان است و ما این پیوندها را ایجاد می‌‌‌کنیم.

صادقی یادآور شد: خدمات بسیاری در حال انجام است اما مردم گاهی نمی‌‌‌دانند. مردم قوه قضاییه را با چهره اعمال قانون Law می‌‌‌شناسند. قوه قضاییه باید این چهره را داشته باشد اما در حین اینکه حکم را اجرا می‌‌کند و حکم می‌‌دهد، درصدد این است که برای آن محکومان و زندانیان به شرط اینکه آسیبی به جامعه نزنند، کمک کند.

وی ادامه داد: ما شرکت‌‌‌های حامی داریم که به زندانیان کار یاد می‌‌دهند و صنایع حرفه‌‌ای کارخانه‌‌ای هم به آنها یاد می‌‌‌دهند. اینها همه قابل ارائه هستند و باید این چهره‌‌های مختلف قوه قصاییه را نشان داده شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تاج در ترکیه سکته قلبی کرد

شکایت 50 دختر دانشجو و بیمار زن از یک پزشک منحرف زنان و زایمان +عکس

بازیکن تیم ملی فوتبال هنرپیشه معروف زن را صیغه کرد! / مادرم مخالف ازدواج بود، صیغه اش کردم

پرونده سیاه برای دبیرستان پسرانه تهران/ اجرای حدود الهی برای ناظم منحرف+فیلم

از وقتی با شوهرخواهرم ازدواج کردم به دردسر افتادم!

تجاوز به 2 دختر نوجوان توسط مرد 96 ساله!+عکس کفتار پیر

ترک‌ها ناصر ملک مطیعی را هم صاحب شدند / او در ترکیه 9 فیلم بازی کرده بود

ماجرای خلوت 2 پسرخاله کنار دیگ نذری / این جوان از مادرش طلب دعا کرد

کار زیبای بچه ۹ ساله برای نجات برادر بیمارش+ تصاویر

تجاوز وحشیانه به دختر 15 ساله همسایه / وقتی تنها بودم از دیوار وارد خانه شد و ... + عکس

شوخی احمقانه یک مسافر در هواپیما11 مجروح بر جای گذاشت

اعترافات عاملان قتل های گانگستری در مشهد + عکس

بازرس ویژه برای ماجرای آزار کثیف دانش‌آموزان مرزداران تهران+ فیلم

کدخبر: 385039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟