باید با تکیه بر توان داخلی کشور از مشکلات عبور کنیم

به گزارش رکنا، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز (چهارشنبه) در صحن علنی مجلس با اشاره به سالروز پیروزی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت المقدس از ۱۰ اردیبهشت ۶۱ آغاز شد و در چنین روزهایی به پیروزی نهایی رسید و نقطه عطفی در مرحله تهاجم به دشمن متجاوز Rapist و بیرون راندن او از کشورمان بود.

وی افزود: اگر به یک سال و 9 ماه ابتدای جنگ تا این عملیات نگاه کنیم، در شش ماه اول، رزمندگان اسلام توانستند دشمن را متوقف کنند و در شش ماه دوم با عملیات های محدود آفندی، تجربه جنگیدن با دشمن را کسب کنند و اعتماد به نفس به دست بیاورند و از مهر ماه ۶۰ تا خردادماه ۶۱ با انجام ۴ عملیات بزرگ در خوزستان، دشمن را از سرزمین خود بیرون کنند و در عملیات ثامن الائمه محاصره آبادان را بشکنند و در طریق القدس، بستان و هویزه را آزاد کنند. رزمندگان ما در فتح المبین سرزمین بزرگ غرب دزفول و شوش را آزاد کردند و نهایتا در بیت المقدس خرمشهر را به ملت بازگرداندند.

باقری تصریح کرد: ویژگی های عملیات بیت المقدس را باید به عنوان یک عملیات چشمگیر و قابل توجه در سطح مهم ترین و موفق ترین عملیات های نظامی جهان مورد بررسی قرار داد. چه از نظر جمع آوری اطلاعات که با نفوذ تیم های اطلاعاتی تا ۲۵ کیلومتر در عمق خطوط دشمن اتفاق افتاد چه با طراحی بسیار عاقلانه عملیات که با ضربه به نقاط ضعف دشمن در کارون و دور زدن نقاط قوت او در پشت کرخه و شمال خرمشهر و دستیابی به سرزمین محوری در منطقه کوشک اتفاق افتاد که موجب عقب نشینی دشمن شد.

باقری تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح از هر زمان دیگری ازجهت قدرت دفاعی و آمادگی‌های نظامی در اوج به سر می‌برند و در توسعه قدرت دفاعی خود منتظر مجوز و لبخند هیچ قدرتی نیستند.

کدخبر: 382826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟