مساله اصلی ارز با بگیر و ببند تمام نمی‌شود

به گزارش رکنا ، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در حاشیه دیدار با اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان در جمع خبرنگاران در خصوص درباره آخرین وضعیت بقایی گفت: وی در حال تحمل کیفر در زندان Prison است و هر وقت نیازی به اقدامات درمانی داشته باشد انجام می‌شود. اگر هر مقداری که نیاز است نه تنها وی بلکه هر زندانی Prisoner اگر در داخل زندان باید انجام شود در داخل و اگر باید در خارج از زندان و به بیمارستان برود انجام می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره عنوان مطالبی توسط دادستان کل کشور درباره شورای شهر تهران گفت: بخشی از مطالب درست بیان نشده آقای منتظری آنطور که من یادم هست گفتم که شهردار خودش اعلام کرده که من نمی‌توانم کسی که می‌گوید من خودم نمی‌توانم احیانا اگر شهردار بعدی منسوب نشود و یا استعفای ایشان پذیرفته نشود و شهر مشکلاتش زمین بماند فردا شورای شهر در مقابل تاخیرش در مورد پذیرش استعفا و یا انتخاب و یا تایید اگر مسائلی به بار آمد آیا مدعی العموم نمی‌تواند وارد شود اگر به این جهتی که من شنیدم باشد این دخالت نیست. یعنی دارد بیان واقعیت می‌کند که می‌گویند من توانش را ندارم و می‌گوید که شما زودتر انجام دهید که کار شهر بزرگی مثل تهران زمین نماند. نمی‌گویند که باید این کار را کنیم می‌گویند اگر احیانا در شهر مشکلاتی به بار آمد مدعی‌العموم یا دادستان می‌تواند وارد شود و اگر اینها باشد عین عبارت ایشان را باید مدنظر قرار داد.

وی درباره دستگیری چندباره اخلال‌گران ارزی گفت: منشأ ناآرامی‌های ارزی این اخلال‌گران نیستند اما در نشست‌های قبلی هم عرض کردم مساله ارز ممکن است که اگر قوه قضائیه کمک کند حل شود. اما مساله اصلی ارز با بگیر و ببند تمام نمی‌شود و در آن شکی هم نیست و دولت و بانک مرکزی هم می‌داند اما توقع نداشته باشیم که فقط با اقدامات قضائی یا انتظامی مساله ارز حل می‌شود. مجموعه مسائلی است که دولت و بانک مرکزی فعالیت‌هایی را باید انجام دهد که یک بخشی از آن هم این است که تاثیر هم دارد که افرادی که مخل ارز هستند برخلاف سیاست‌های اعلامی و برخلاف مقررات دولتی و برخلاف مسائلی که باید رعایت شود اگر انجام ندهند طبیعی است که قوه قضائیه وارد می‌شود و موثر هم بوده اما میزان تاثیر آن در سطح خودش است.

محسنی اژه‌ای افزود: اگر صرف کار قضائی باشد مساله ارز حل نخواهد شد و ممکن است فردی هم دو یا چند سال پیش اتهامی بر او متوجه شده باشد اگر ثابت شده باشد مجازات می‌شود و ممکن است تنبیه نشده باشد و متاسفانه باز هم دست به اقدام مجرمانه بزند.

 

کدخبر: 379711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟