برجام بستری برای نهادینه شدن تحریم ها شد

به گزارش رکنا ، سرلشکر محمدعلی جعفری در نخستین جشنواره طرح ملی بسیج همگام با کشاورز که صبح امروز - یکشنبه - در مرکز همایش های امام علی علیه السلام برگزار شد، گفت: طرح بزرگ ملی در راستای تامین امنیت غذای کشور و با حضور و بسیج مردم قرار است صورت بگیرد؛ البته در ابتدای انقلاب اسلامی با جهاد کشاورزی وجود داشت اما با تعطیل جهاد سازندگی این نگاه تعطیل شد.

وی ادامه داد: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی شاهد تهدیدات و دشمنی های همه جانبه با انقلاب اسلامی هستیم ودشمنان یک لحظه دست برنمی دارند و آن به دلیل ایستادگی ملت ایران و زیر بار ظلم نرفتن با درس گرفتن از مکتب امام حسین (ع) است که به ما یاد دادند نباید زیر بار ظلم رفت.

سرلشکر جعفری گفت: ظالم بزرگ امروز آمریکاست که با در دست گرفتن اقتصاد به دنبال پیشبرد اهداف خود است و رحمی به مظلومان نمی کند. آنها همه ابزار را به کار گرفتند و امروز جنگ اقتصادی وجود دارد که باید از آن با یاری خدا عبور کنیم؛ البته از ابتدای انقلاب شاهد این جنگ بودیم اما چند سالی است که تمرکز آنها بر روی مسائل اقتصادی است.

وی ادامه داد: دشمنی دشمنان علیه اقتصاد ، سیاست و فرهنگ طبیعی است و اگر روزی دشمنی آنها کم شود باید شک کنیم اما نکته اساسی استفاده از ظرفیت های داخلی و توانمندی های داخلی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه غفلت از توانمندی های داخلی و نگاه به بیرون بجای نگاه به داخل شده است، تصریح کرد: باید از ظرفیت های داخلی استفاده شود ولی متاسفانه در کشور ما با غفلت استراتژیک از توان داخلی به جای تمرکز بر کشاورزی و دامپروری، تمرکز بر روی صنعتی شدن است. بعد از جنگ، اشتباه مسئولان یک عقب ماندگی در کشاورزی به وجود آورد که باید آن را جبران کرد و این غفلت های استراتژیک موجب شده دشمنان از اهرم تحریم استفاده کنند.

وی ادامه داد: موضوع توانمندی هسته ای بهانه ای بود و با تهمت تلاش برای رسیدن به بمب هسته ای کشورها را بسیج کردن تا ما را در فشار و تحریم قرار دهند و نتیجه گفتگو ها توافق هسته ای برجام شد اما برجام بستری برای نهادینه شدن تحریم ها علیه کشور ما شد و نشان داد آمریکا یی ها قابل اعتماد نیستند.

جعفری گفت: مراد امریکا از برجام برای تشدید تحریم ها و شکستن مقاومت ملت ایران است، موضوع جدیدی نیست اما به توسعه این باور که باید متکی به خودمان باشیم کمک می کند و اقتصاد مقاومتی راهکار برای مقابله با این نوع تهدیدات است.

وی با بیان اینکه باید نگاه مسئولان به ظرفیت های داخلی و توان داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: خواست مقام معظم رهبری از بسیج و سپاه این است که در عرصه خود کفایی کشور وارد شوند و از توانمندی های داخلی بهره مند شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: طرح های اعتلای بسیج در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و برای خود کفایی کشور است. در عرصه کشاورزی سال هاست از برخی مسائل مهم غافل شده ایم که در طرح جدید به دنبال جبران این عقب ماندگی و انتقال تجارب به کشاورزان هستیم؛ این مسئله، همان کاری است که در دوران جنگ تحمیلی انجام شد.

وی افزود: به دنبال آن هستیم، با کمک مردم و استفاده از تجربیات و بسیج همگانی در محصولات استراتژیک به خودکفایی برسیم و این اقدام تنها توسط بسیج قابل تحقق است زیرا بسیج با همه مردم در ارتباط نزدیک است.

سرلشکر جعفری گفت: بیش از ۳۴ هزار کشاورز توسط بسیجیان آموزش داده شده اند و برآورد های ما نشان می دهد که این طرح موفق بوده و توانسته تولید محصولات کشاورزی را از ۱۹ درصد تا ۳۵ درصد افزایش دهد که اتفاق بسیار بزرگی است.

سردار جعفری بهره مندی بهینه از آب را یکی دیگر از مسائل قابل توجه کشاورزان دانست، گفت: اگر بتوانیم از توانمندی بسیج که مختص کشور ماست بهرمندی کامل داشته باشیم می توانیم به خود کفایی برسیم؛ البته برای تحقق این مهم، مسئولان اجرایی کشور باید به این باور برسند که باید نگاه به توانمندی های داخلی باشد.

وی با اشاره به سخنان یک کارشناس سوئیسی در باره خروج ترامپ Trump از برجام، ادامه داد: این کارشناس غربی معتقد است با نگاه به درون و توجه به توانمندی های داخلی خروج آمریکا از برجام هیچ تاثیری بر روی اقتصاد کشور ایران نخواهد داشت. او معتقد است خروج ترامپ از برجام یک هدیه به ملت ایران است و این اعتقاد اقتصاد دان های غربی است. آنها گفته اند مشکل ایران کسانی هستند که عاشق غرب هستند و نمی خواند باور کنند که غرب هیچ فایده اقتصادی برای ایران ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به سخنان صدر اعظم آلمان گفت: مرکل در سخنان اخیر اعلام کرده که نباید توقع داشت کشورهای اروپایی مستقل از امریکا با ایران همکاری داشته باشند.پس از هم اکنون نتیجه برجام و مذاکره با اروپا مشخص است.

کدخبر: 379686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟