حکم دادگاه ترکیه به ادامه بازداشت کشیش آمریکایی

به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اندرو برونسان، رئیس یک کلیسای کوچک پروتستان در شهر ازمیر با ۳۵ سال حبس مواجه شده است. او از اکتبر سال ۲۰۱۶ در زندان Prison به سرمی‌برد.

دادستان ترکیه برونسان را به ارتباط با سازمان فتو وابسته به فتح الله گولن (روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه) متهم می‌کند.

این کشیش آمریکایی در طول بیش از دو دهه گذشته در ترکیه زندگی و کار کرده است و اکنون متهم شده است که برای اهداف نظامی و سیاسی جاسوسی کرده است.

زمانی که دادستان اعلام کرد که وی باید در بازداشت بماند کشیش گریه کنان به دادگاه اعلام کرد که باید چه چیز دیگری بگویم؟ من می‌خواهم به خانه‌ام برگردم.

قرار است جلسه بعدی این دادگاه در ۱۸ ژوئیه برگزار شود.

ماه گذشته میلادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که این کشیش مرد خوبی است و هیچ دلیلی برای محاکمه وی وجود ندارد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که قرار است در چند روز آینده با مایک پامپئو، همتای آمریکایی‌اش در واشنگتن دیدار کند، اعلام کرده است که پرونده این کشیش آمریکایی تنها در دست دستگاه قضائی ترکیه است.

در جلسه استماع دادگاه کاردار سفارت آمریکا و همچنین سندرا جولی، معاون کمیسیون آمریکا در آزادی Freedom مذاهب بین‌الملل حضور داشتند.

جولی به خبرنگاران اعلام کرد که وی بسیار نگران است. هیچ‌گونه شواهد، تحقیقات و اسناد موثق وجود ندارند. ما نگرانی‌ بسیار شدیدی درباره آینده این مرد بی‌گناه داریم.

کدخبر: 378482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟