برای هر تصمیم ترامپ، برنامه داریم

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی که در جمع مردم سبزوار سخنرانی می‌کرد با اشاره به شعرا، مفاخر، بزرگان، ایثارگران و رزمندگان این شهر گفت: خوشحالم که ۴۳۶ طرح و پروژه در استان رضوی بعد از سال‌ها و ماه‌ها تلاش به افتتاح می‌رسد.

روحانی گفت: طرح مهم «پارس فولاد سبزوار» امروز افتتاح خواهد شد. در این دو روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان و بیش از ۲۰۰ میلیون یورو پروژه افتتاح می‌شود. این به معنای حرکت معنادار مردم استان خراسان رضوی در توسعه و اقتصاد است.

رییس‌جمهور ادامه داد: در زمینه انتقال لوله قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده و ۷۵ درصد آن اجرا شده و بقیه یعنی ۲۵ درصد اجرا خواهد شد در سال‌های پیش رو ۵۰۰ کیلومتر دیگر لوله گذاری انجام می‌شود.

وی افزود: ‌دولت توجه کافی به مشکل کم آبی دراین استان دارد. بارش استان ۵۰ درصد کاهش یافته و ما باید مشکل آب را جبران کنیم. درسال‌های گذشته در محصولات کشاورزی پیشگام بودیم وتحرک و رشد خوبی در سال گذشته دراین زمینه داشتیم. این استان قطب صنعتی کشور و قطب فولاد ایران است. در بخش‌های مختلف فولاد تحرکات خوبی در سبزوار و نیشابورو در سنگال داشته و اقدامات خوبی انجام شده است.

روحانی گفت: این استان قطب مهمی برای قطب استراتژیک کشور است. دولت مصمم است تلاش خود را برای احیای استان ادامه دهد. مردم استان خراسان رضوی مردمی سخت کوش وپرتلاش وبا ایمان و مردم سبزوار نیز مردم دیار سبزه داران، سرزمین کار و تلاش هستند. به مردم سبزوار قول می‌دهم همه پروژه‌هایی که مورد تعهد دولت است از تکمیل خط راه آهن به سبزوار گرفته تا تکمیل بیمارستان حشمتیه و تا تکمییل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری به همه تعهدات خود در زمینهٔ علم و دانش و بهداشت و درمان و پزشکی و عمران شهری ونیز ارتباطات و معادن انجام دهدو قدم‌های ارزشمندی بردارد.

رئیس جمهور افزود: ‌ما ملت‌ ایران بنای ما با هم از سال ۹۲ این بود که یک ایران هراسی که به دروغ آمریکا و صهیونیست‌ها در دنیا ترویج کرده بودند مبارزه کنیم و به مردم دنیا بگوییم ملت ایران ملت مبارز و صلح طلبی هستند و ما از سال ۹۲ همه با هم تلاش کردیم که سیاست خارجی‌مان را با هزینه کمتر اما با عزت وسربلندی به پیش ببریم.

وی ادامه داد: ‌ تحریم هسته‌ای علیه ایران اشتباه و غلط بوده و دنیا بویژه قدرت‌های بزرگ باید از این طرح نادرست عقب نشینی کند. ما به دنیا خواستیم بگوییم که همانطور رزمندگان ما پیروزند. دیپلمات‌های ما هم با بهترین توانمندی و منطقی‌ترین سخنان می‌توانند در برابر قدرت‌های بزرگ جهان حرف بزنند و پای میز بیایند و این کار را دیپلمات‌های سرافراز توانستندانجام دهند.

وی افزود: ما از آذرسال ۹۲ اولین قدم تحریم را شکستیم اعم از تحریم در پتروشیمی و مساله خودروسازی و غیره. بخش دیگر تحریم را ما در سال ۹۴ با توافق نهایی با ۴ قدرت بزرگ برداشتیم و قدرت ما دو برابر شد. همچنین مبادلات بانکی ما آغاز شد و صادرات و واردات در مسیر درست قرار گرفت. علی رغم اینکه آمریکایی‌ها در همه مراحل به تعهد خود عمل نکردند ما در طول این مدت به تعهداتی که به دنیا داده بودیم عمل کردیم.

روحانی خطاب به مردم ایران گفت: به نقطه‌ای رسیدیم که باید شما مردم غیور از آن مطلع باشید. این آقایی که از چهارده ماه پیش سخنان خود را شروع کرده، یعنی ترامپ Trump مدام می‌گوید توافق برجام به نفع ایران و به ضرر آمریکاست. او می‌گوید ایران سر ما را کلاه گذاشته است. حرف‌های او که منطقی نیست؛ چرا که ما سر کسی را کلاه نگذاشته‌ایم. ما در مذاکرات با کشورهایی بر سر موضوعی مذاکره کردیم و سازمان ملل هم آن را تایید کرد.

در این میان، مردم حاضر در ورزشگاه سبزوار شعارهایی سردادند که رئیس جمهور خطاب به آن‌ها، گفت: همه شعارهای شما درست است. ما همه با هم متحد هستیم. ما همه باهم قدیمی برداشتیم که مستحکم و درست بوده است.

وی افزود: مردم جهان طی چهار سال و نیم گذشته به ایران به عنوان یک قدرت بزرگ بالیدند. هیچ کس نیست که بگوید کار ما اشتباه بوده است، به جز آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان که می‌گویند برجام اشتباه بوده است.

روحانی در ادامه همچنان در واکنش به شعارهای مردم، گفت: همه مردم همواره از دولت حمایت کردند. من از رهبری و نیروهای مسلح تشکر می‌کنم. همه ما دست به دست هم دادیم تا به اینجا برسیم. اگر آمریکایی‌ها امروز فکر می‌کنند که ما سرشان را کلاه گذشته‌ایم که این فکری به ناحق است، به دلیل وحدت ما بوده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این سخنرانی در ارتباط با تصمیم آمریکا در مواجهه با برجام که قرار است طی یک هفته آینده اعلام شود، گفت: آمریکایی‌ها، یا از برجام خارج می‌شوند، ‌ یا به آن لطمه می‌زنند و یا راه آمریکا و اروپا از هم جدا می‌شود.

وی خطاب به مردم ایران گفت: آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نمی‌برد. طی چهل سال گذشته علیه ملت ما، کارشکنی‌هایی کرده است، اما هیچ‌گاه در برابر ملت ما موفقیت به دست نیاورده است. این بار هم دو مرتبه دچار اشتباه می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای هر تصمیم ترامپ، برنامه داریم، خاطرنشان کرد که اگر آمریکا از برجام خارج شود، بزودی دچار پشیمانی تاریخی می‌شود.

وی در ادامه گفت: از چند ماه پیش تمام دستورات لازم به بخش‌های اجرایی کشور داده شد. به سازمان انرژی اتمی دستورات لازم ارائه شده و من چند روز پیش هم درباره مسیر روشنمان مجدد با آن‌ها صحبت کردم.

روحانی با اشاره به تغییرات دولت درباره تصمیمات ارزی نیز گفت: اینکه می‌بینید دولت برای ساماندهی ارز طرح‌ جدیدی اعلام کرده است به این دلیل است که آمریکا بفهمد ملت ما همواره آنچه را که برای خدمات و تولیدات خود لازم دارد را در دسترس دارد. هیچ نگرانی وجود ندارد.

رئیس جمهور سپس گفت: مردم بدانید طبق پیش بینی‌ها صد میلیارد دلار درآمد نفتی و غیر نفتی خواهیم داشت. مخارج ما ۷۰ میلیارد دلار بیشتر نیست، پس ما با مشکلی روبرو نخواهیم شد.

وی تبلیغات آمریکایی‌ها علیه ایران را سراسر دروغ خواند و گفت: ملت ما همواره در مقاطع حساس ایستادگی کردند و هراسی ندارند. با این رهبر، با این ملت و با این مسئولین ما به راه توسعه خود ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور خطاب به جریانات سیاسی داخل ایران، گفت: امروز دیگر راست و چپ معنی ندارد. همه دست به دست هم می‌دهیم. رژیم صهیونیستی باید بداند ملت ما با هم متحد هستند.

روحانی در بخش پایانی سخنرانی خود تصریح کرد: ملت ما به عهد خود وفادار است؛ اما به صراحت می‌گوییم ما درباره سلاح و دفاع کشورمان با کسی مذاکره نخواهیم کرد. ما هر مقدار که موشک و سلاح لازم باشد می‌سازیم و انبار می‌کنیم. به کسی ربطی ندارد که ملت ایران چه تصمیمی اتخاذ کرده است.

وی تاکید کرد که ایران درباره قدرت دفاعی خود با کسی مذاکره نمی‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت منطقه برای ایران اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: ما با ترکیه و روسیه راجع به سوریه در حال مذاکره هستیم. با کشورهای دیگر هم راجع به یمن مذاکره می‌کنیم. به دنیا می‌گوییم راجع به تروریسم هر جا باشد، وارد می‌شویم و با آن مبارزه می‌کنیم؛ چرا که دیگر نمی‌گذاریم داعش ISIS دیگری بسازید. اهل جنگ و تنش نیستیم، اما اهل دفاع قاطعانه هستیم.

وی در پایان گفت: مردم ایران بدانید هفته آینده هر تصمیمی که گرفته شود در زندگی ما تغییری ایجاد نخواهد کرد. هر تصمیمی که ترامپ بگیرد، در برابرش ایستادگی می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 377965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟