به گزارش گروه سیاسی رکنا، پلیس Police که پیشتر برگزاری تجمع بدون مجوز را غیرقانونی خوانده بود درچندین شهر روسیه ازجمله بارنائول، کراسنایارسک ، کمرووا و چلیابینسک دست کم 100 نفر را بازداشت کرد.

براساس گزارش برخی رسانه های روسی، مخالفان دولت در چندین شهر از جمله ولادی وستوک، نووسیبیرسک، تومسک و مایکوپ نیز تجمع اعتراضی برپا کردند.

خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از دفتر مطبوعاتی اداره پلیس مسکو نوشت: ناوالنی و نیکلای لیاسکین از افراد نزدیک به وی به جرم Crime برپایی تظاهرات غیرقانونی دستگیر و به اداره پلیس منتقل شدند.

ولادیمیر چرنیکوف رئیس اداره امنیت منطقه ای مسکو روز گذشته هشدار داده بود هر گونه تظاهرات در مسکو غیرقانونی خواهد بود و از برگزاری آن جلوگیری می شود.

مخالفان دولت روسیه امروز اعلام کرده بودند که در 90 شهر روسیه دست به تجمع اعتراضی خواهند زد.

بیشترین دستگیری ها در شهرهای بارنائول و کراسنویارسک گزارش شده است.

مراسم تحلیف هفتمین دوره ریاست جمهوری روسیه قرار است دو روز دیگر (دوشنبه) هفتم ماه می برگزار شود و از این تاریخ، پوتین دوره چهارم ریاست جمهوری خود را آغاز می کند که شش ساله است.

وی که برای چهارمین بار در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شرکت کرده بود، موفق شد رکورد کسب آرا در انتخابات ریاست جمهوری را از آن خود کند و بیش از 70 درصد آرا را بدست آورد.

الکسی ناوالنی که چند سال پیش به اتهام فساد مالی توسط دادگاهی در روسیه محکوم شده بود به عنوان رهبر اپوزیسیون دولت روسیه، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد اما کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه به خاطر داشتن سوء پیشینه، طبق قوانین انتخاباتی روسیه صلاحیت او را رد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 377828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟