اعمال نظر شورای نگهبان در مورد کنوانسیون پالرمو قانونی بود و باید انجام می‌شد

به گزارش گروه سیاسی رکنا ، عباسعلی کدخدایی صبح امروز (شنبه) 15 اردیبهشت ماه در اولین نشست خبری شورای نگهبان با اهالی رسانه در سال 97، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز بزرگداشت مقام معلم در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با بحث پالرمو و اشکالات وارده به آن و دلیل رفع نشدن این مشکل توسط دولت چه بوده است؟ اظهار کرد: علاوه بر اشکالات و ابهامات موجود در این مصوبه، نظر به اینکه متن ارسالی با برخی موارد صراحتا با بعضی متن‌های منتشره که در ماده ۴۱ معتبر شناخته شده‌اند، مطابقت ندارد و در مواردی تطابق ان نیز ابهام دارد.

سخنگو

وی با بیان اینکه یکی از ایرادات ترجمه است، اظهار داشت: تقسیم این لایحه در متن اصلی و آنچه ترجمه شده دارای جابجایی‌هایی است که به صورت یک صفحه آمده است. آنچه در این متن آمده فراتر از ترجمه و ایرادات تایپی است و به کسانی که می‌گویند شورای نگهبان نمی‌تواند به ترجمه ایراد بگیرد می‌گویم اگر ترجمه مفاد را تغییر دهد شورا می‌تواند و باید ایراد بگیرد.

این حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: مقتضی است متن ترجمه، تصویب و به شورای نگهبان ارسال شود تا اظهارنظر ممکن شود.

کدخدایی درباره کنوانسیون پالرمو و عدم توجه مجلس به ایرادات ترجمه تصریح کرد: اشکال خاصی نیست و مجلس و دولت باید این ایراد را رفع کنند.

طرح جامع انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان ،در پاسخ به سوال «رکنا » در رابطه با طرح جامع انتخابات اظهارکرد: براساس اظهارات رییس کمیسیون شوراهای مجلس گفتم کارهای کارشناسی انجام شده است و قرار شد این هفته با دوستان مجلس جلسه داشته باشیم تا بتوانیم در مورد متن نهایی که در مرحله کارشناسی است، اعمال نظر داشته باشیم و ان شاالله دولت یا مجلس آن را در قالب لایحه یا طرح ارائه کنند تا بررسی شود.

کدخدایی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از حقوق‌دان‌ها گفته باید فیلتر تلگرام Telegram به تصویب مجلس برسد و نباید دادستان در این زمینه اعلام نظر می‌کرد، توضیح داد: شورای نگهبان پیشنهاد خاصی در این زمینه ندارد، اگر مصوبه‌ای تقدیم شورای نگهبان شود درباره آن اعلام نظر می‌کنیم اما هر حقوق‌دانی می‌تواند نظر خودش را اعلام کند.

وی درخصوص انتقادات مطرح شده به شاخصه های ارایه شده ازشورا درباره تعریف«رجل سیاسی »خاطرنشان کرد: آنچه نظر شورای نگهبان بوده، ارائه شده و نظر جدیدی نداریم.

کدخدایی درباره عدم تعیین مقوله جنسیت در رجل سیاسی نیز بیان کرد: مطلب جدیدی در این خصوص ندارم که بگویم.

سخنگوی شورای نگهبان ، درخصوص اقدامات شورای نگهبان در رابطه با انتخابات سال 98 یادآور شد: تا انتخابات 98 زمان زیاد است. شورای نگهبان کار خاصی انجام نمی‌دهد. البته آمادگی های آموزشی براساس روال پیش می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 377698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟