به گزارش گروه سیاسی رکنا، محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به اتهامات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای اظهار داشت: این نخستین بار نیست که نتانیاهو از این قبیل نقاشی‌های کودکانه ارائه می‌دهد و جالب است که چند سال قبل نیز در صحن سازمان ملل مشابه این تصاویر را ارائه و اعلام کرد که ایران تا چند وقت دیگر به بمب هسته‌ای دست می‌یابد.

وی افزود: این در حالی است که ۱۱ بار بعد از آن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های رسمی اعلام کرد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا نیز اخیراً اعلام کرد که ایران حتی قبل از برجام نیز به سمت بمب اتمی نرفته و فعالیت‌هایش صلح‌آمیز بوده است.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه حرکت نتانیاهو با استقبال چندانی مواجه نشده و برای جوسازی و انحراف افکار عمومی اجرا شد، اظهار داشت: البته تنها جیره‌خوار آنها، گروهک منافقین بوده‌اند که اطلاعات دروغ به او می‌دهند و با توجه به روی کار آمدن جان بولتون در ساختار سیاسی آمریکا، منافقین هم قدری جان گرفته‌اند و لذا بعد از این هم باید شاهد این قبیل شوهای سیاسی از سوی نتانیاهو، جان بولتون و بن‌سلمان باشیم که با استفاده از اطلاعات جعلی منافقین اجرا می‌شود.

وی در خصوص ارتباط حرکت نمایشی اخیر نتانیاهو با خروج احتمالی آمریکا از برجام در ۲۲ اردیبهشت تصریح کرد: صرف‌نظر از این ارتباطات، به نظر من هم ترامپ Trump و هم اروپایی‌ها تاکنون عملاً از برجام خارج شده‌اند، چرا که این همه رفت و آمدهای دیپلماتیک و اقتصادی عملاً نتیجه‌ای نداشته و اروپایی‌ها نیز به خاطر ترس‌ از تحریم‌های ثانویه، با آمریکا همراهی کرده‌اند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به نظر من با توجه به اینکه ترامپ تاکنون دستش را در موضوع برجام خالی کرده است، احتمال دارد به جای خروج رسمی از برجام، همین رویه دو سال اخیر ایالات متحده آمریکا در قبال برجام را با تشدید تحریم‌ها دنبال کند و با انداختن توپ در زمین جمهوری اسلامی ایران، تبعات حقوقی و سیاسی خروج از برجام را به گردن ایران بیندازد که اتفاقاً در این شرایط همه گروه‌های سیاسی و ارکان نظام به این نتیجه رسیده‌اند که خویشتن‌داری نیز حدی دارد.

جمالی خاطرنشان کرد: در صورت وقوع چنین اتفاقی، باید تصمیمات مقتضی را بگیریم که مهمترین آن، بازگشت به شرایط قبل از برجام است تا ۱+۵ مجبور شوند سر میز مذاکره بنشینند و رضایت جمهوری اسلامی را جلب کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 377355 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟