انتقال اولین زندانی گوانتانامو به عربستان در دولت ترامپ

به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا اعلام کرد: انتقال احمد محمد هزاع الدربی به عربستان تعداد زندانی‌ها در گوانتانامو را از ۴۱ نفر به ۴۰ نفر کاهش داده است. این نخستین زندانی Prisoner است که از ۱۹ ژانویه ۲۰۱۷ و یک روز پس از مراسم سوگند دونالد ترامپ Trump به عنوان رئیس جمهوری آمریکا این زندان Prison را ترک کرده است.

خبرگزاری رویترز در ماه مارس سال جاری میلادی گزارش داده بود که انتقال این زندانی در حال انجام است.

یکی از سخنگوهای پنتاگون به این نکته اشاره کرد که انتقال این زندانی براساس گزینه‌های توافق انجام شده مربوط به سال ۲۰۱۴ در حال انجام است و براساس این توافق این زندانی مابقی ۱۳ سال حبس خود را در کشور مقصد سپری می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا با دولت عربستان درباره تضمین انتقال این زندانی و براساس معیارهای مشخص مربوط به رفتارهای انسانی و امنیتی همکاری لازم را دارد.

خبرگزاری دولتی عربستان نیز اعلام کرده که این زندانی اواخر روز چهارشنبه وارد این کشور شده است.

زندان گوانتانامو در دوران ریاست جمهوری جورج بوش پسر برای نگهداری مظنونان تروریستی پس از عملیات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در کوبا ایجاد شده است. مقام‌های آمریکایی افزایش جمعیت زندانیان در این زندان را رد نکرده و اذعان داشته‌اند که فعالیت‌های تروریست‌های داعش ISIS ممکن است باعث شود تا گزینه‌های دیگری در آینده برای فعالیت این زندان در کوبا در نظر گرفته شود.

پیش‌تر باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا تعداد زندانیان گوانتانامو را از ۲۴۲ نفر به ۴۱ نفر کاهش داد اما ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی خود گفته بود که بر تعداد این زندانیان می‌افزاید و می خواهد که آن را با افراد بد پر کند.

وی حتی در ژانویه در دستوری اعلام کرد که این مرکز بازداشت را باز نگه می‌دارد و در سخنرانی سالانه خود در کنگره اعلام کرد که شبه نظامیان القاعده یا داعش را به این بازداشتگاه می فرستد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 377253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟