اژه‌ای: همه مشکلات بازار ارز با بگیر و ببند حل نمی‌شود/صدور کیفرخواست برای ۱۲ نفر

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه یکصدوبیست و ششمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره موضع دستگاه قضایی در خصوص انتشار فیلم برخورد گشت ارشاد با یک دختر بدحجاب اظهار کرد: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت در شهرها و مرزها انجام می‌دهد و شبانه روز در این راستا تلاش می‌کند. نیرویی که این طور زحمت می‌کشد، باید تقدیر و تشکر کرد.

وی اضافه کرد: در همه دنیا تمرد از دستور پلیس، جرم Crime است. برخی علاوه بر اینکه تمرد می کنند، این قضیه را اشاعه می کنند. حالا فرض کنید که این قضیه سازماندهی شده و با برنامه ریزی قبلی هم باشد. بنابراین اصل مقابله با پلیس Police و تمرد از دستور نیروی انتظامی جرم و قابل تعقیب است و اگر سازمان یافته باشد، بدتر است و اگر اشاعه یابد، باز بدتر است. البته طبیعی است، پلیس هم باید طبق قانون Law رفتار کندو از قانون تخطی کند، طبیعی است او هم قابل تعقیب و پیگرد است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده موسسه مالی و اعتباری ولیعصر(عج) و توسعه البرز اظهار کرد: در ارتباط با 5 الی 6 شرکت تعاونی اعتباری که در سال های اخیر و به ویژه ماه‌های اخیر دچار اشکال شدند، کمیته ای از نمایندگان سران قوا تشکیل شد. در آن کمیته تقریباً در ماه های اخیر، هر هفته جلسه داشتند و دارند. از مسول ذی ربط در آن کمیته سوال کردم، گفتند که تکفل این شرکت تعاونی‌ها را به بانک‌ها و موسسه‌ها و داده اند. به عنوان مثال در شرکت تعاونی بدر طوس 99.6 درصد از نظر نفرات، تعیین تکلیف شدند اما کمتر از یک درصد هنوز باقی ماندند و کسانی هستند که مبالغ شان باقی است. از موسسه فرشتگان 99.8 درصد سپرده گذران، البرز ایران 99.7 درصد، وحدت 99.99 درصد و افضل توس 99 درصد سپرده گذاران تعیین تکلیف شدند. منظور از تعیین تکلیف این است که به اینها تا 200 میلیون تومان داده شده است. ممکن است برخی بالای 200 میلیون و برخی نیز زیر 200 میلیون داشته باشند.

وی گفت: امیدواریم که این مقدار درصد باقی مانده که زیر یک درصد، با شناسایی اموال اینها برطرف شود. در حال حاضر به صورت جدی هیئت های تسویه تشکیل شده است و همه دستگاه‌ها همه توان خود را بکار می‌برند که هر مقدار اموالی که اثبات شود از ناحیه پول سپرده گذاران است، شناسایی شود. چند نفر در ارتباط با فرشتگان و البرز ایرانیان بازداشت هستند و برخی نیز با قرار در آزادی Freedom به سر می‌برند.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت دستگیری و برخورد با اخلالگران بازار Store ارز و اینکه آیا مدیران دولتی نیز در این ارتباط متهم هستند یا خیر اظهار کرد: مسئله ارز عوامل متعددی دارد ولی آنچه مسلم است یک سری افراد دلال و صرافی‌های غیرمجاز در این زمینه دخیل بوده و هستند. قوه قضاییه اعلام کرده که تمامی همکاری خود را با دولت و بانک مرکزی انجام می‌شود تا با وقت و صرف نیروی بیشتر این موضوع را پیگیری کند. طبیعی است چون مسئله ارز عوامل مختلف دارد، بنابراین با بگیر و ببند همه مشکلات آن حل نمی‌شود ولی حتما این برخورد قضایی هم در جهت کنترل ارز موثر بوده است.

وی افزود: در این ارتباط برای 12 نفر کیفرخواست صادر شده و تعدادی از پرونده‌ها نیز وجود دارد که در دست بررسی است. تاکنون نیز از مسولان دولتی کسی به عنوان مجرم به دستگاه قضا معرفی نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 376613 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟