برخورد با مفاسد گمرکی و بانکی؛ اولویت قوه قضاییه در سال ۹۷

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در یکصدوبیست و ششمین نشست خبری خود ضمن گرامیداشت روز کارگر و هفته معلم و تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت بقیه الله اعظم (عج) در پاسخ به سوالی درباره دستگیری فردی به نام عباس عدالت و ارتباط آن با پرونده محیط زیست اظهار کرد: اتهام این فرد امنیتی است و بازداشت است ولی از بیان جزییات به دلیل محدودیت قانونی معذور هستم و باید دید اتهامی که دارند ثابت می شود یا خیر یا چه میزان ثابت می‌شود و با چه افرادی در ارتباط بوده اند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دستگاه قضایی برای حمایت از کالای ایرانی چه اقدامی انجام داده است، گفت: یک دستورالعملی در نیمه دوم سال 96 از طرف ریاست قوه قضاییه در خصوص اقتصاد مقاومتی صادر و ابلاغ شد که بخشی از مسایل به طور کلی از جمله چگونگی برخورد با قاچاق Contraband و حمایت از فعالان اقتصادی و تولید داخلی در آن مورد اشاره قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این بخشنامه با شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی، تکمیل می شود و برخورد با قاچاق و مفاسد گمرکی و حمایت از کالای ایرانی، در دستور سال 97 قرار دارد.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده تعاونی مسکن شرکت مخابرات گفت: مکررا گفته ام که گاهی وقت‌ها کسانی که کلاه سرشان می‌رود، کلاهبردار دستگیر می‌شود اما وجهی شناسایی نمی‌شود و بنابراین نمی‌توان گفت پرونده بلاتکلیف مانده است. متاسفانه از این دست پرونده‌ها کم نداریم. افرادی هستند که پولی از مردم می‌گیرند تا سود بدهند اما نمی‌توانند به وعده خود عمل کنند و دستگیر و بازداشت می‌شوند اما مالی شناسایی نمی شود.

وی افزود: در این تعاونی نیز به میزان ادعایی که اعضا دارند، اموال شناسایی نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 376610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟