قاسمی: فصل جدید تنش‌زدایی در شبه جزیره کره باید هوشیارانه تداوم یابد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات مثبت اخیر در شبه جزیره کره اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تنش زدایی در شبه جزیره کره بوده و از تلاش ها و اقدامات رهبران دو کشور کره شمالی و کره جنوبی در مسیر تنش زدایی و عادی سازی روابط بین دو کشور استقبال می کند و دیدار اخیر آنها را گامی مسئولانه و در مسیر درست می داند که می تواند به صلح و امنیت پایدار منطقه ای و جهانی کمک موثری نماید.

قاسمی افزود: سیاست اصولی و همیشگی ایران مخالفت با هرگونه تولید، برخورداری، نگهداری و استفاده از تسلیحات کشتارجمعی بوده و از هر گونه تلاشی که به عاری شدن جهان از این گونه تسلیحات بیانجامد، حمایت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که فصل جدید و تاریخی تنش زدایی در شبه جزیره کره، باید هوشیارانه، به صورت دوجانبه و بدون دخالت و تحریک کشورهای فرامنطقه ای تداوم یابد.

قاسمی با اشاره به سیاست و رویکرد رئیس جمهور آمریکا در سالهای اخیر و عدم پایبندی این کشور به تعهدات بین‌المللی خود، افزود: تجربه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران به ویژه تجربه اخیر در موضوع برجام، نشان می دهد دولت آمریکا، بازیگری قابل اعتماد نیست و التزامی به تعهدات بین المللی خود ندارد و در نتیجه، از صلاحیت لازم برای مشارکت در تعیین معادلات و ترتیبات بین کشورها برخوردار نیست؛ این موضوع در سالهای اخیر و در دولت آقای ترامپ Trump نسبت به گذشته، تشدید شده است. بنابراین عمیقا بر این باوریم که تنش زدایی در شبه جزیره کره باید بدون ارتباط دادن ترتیبات آن به دخالت و تحریکات احتمالی آمریکا، به مسیری که رهبران دو کره در پیش گرفته اند، ادامه یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376104 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟