پرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در چند روز آینده و اهداف پشت پرده این اقدام اظهار کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که موضع تند کشورهای عربی در چند سال اخیر علیه اسرائیل با بازی‌گردانی عربستان سعودی از بین رفته است و اسرائیلی‌ها دیگر نگرانی‌های گذشته را نسبت به کشورهای عربی ندارند و عملا کشورهای عربی را در کنار خود می‌بیند.

وی افزود: آمریکا گمان برده شرایط موجود بهترین زمان برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بوده تا با این کار زمینه را برای یکی از مطالبات مهم اسرائیلی‌ها و اشغالگران قدس فراهم کند.

سروری تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق انتقال سفارت خود به بیت المقدس سیاست‌های شکست خورده خود را در منطقه احیا کنند.

دبیر کل جمعیت رهپویان بیان کرد: اشتباه محاسباتی آمریکا این است که فکر می‌کند دولت‌ها مظهر قدرت هستند و اگر سران ملل عربی نسبت به انتقال سفارتخانه آمریکا واکنشی نشان ندهند در واقع نشانه همگرایی کشورهای عربی با اسرائیل است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها نمی‌توانند سیاست های عادی سازی انتقال سفارت را پیش ببرند و با واکنش‌های جدی دولت‌های بسیاری مواجه خواهند شد و اسرائیلی‌ها نیز باید بدانند که این حرکت آمریکا برای آنها موثر نخواهد بود و باعث انسجام بیشتر فلسطینی‌ها خواهد شد.

سروری تأکید کرد: سازش‌کارانی که سعی دارند تا با انجام مذاکره و سازش حقوق ملت فلسطین را از بین ببرند به شدت ضربه خواهند خورد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اذعان کرد: به نظر می‌رسد که بر خلاف محاسبات آمریکایی‌ها این اقدام می‌تواند در نهایت موجب انسجام هرچه بیشتر فلسطینی‌ها و شکست سازش کاران خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟