به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از خبرگزاری کویت، آلان پیتر کایتانو، وزیر خارجه فیلیپین اعلام کرد، کشورش امروز(سه شنبه) درباره اقداماتی که کویت آن را نقض حاکمیت خود می‌داند، به صورت رسمی از این کشور عذرخواهی کرده است.

دولت کویت به فرار Escape کارگران فیلیپینی از منازل کارفرمایانشان که با همکاری سفارت فیلیپین انجام می‌شد، اعتراض دارد. کویت سفیر فیلیپین را برای توضیح در این باره احضار کرد و دو تن از کارمندان سفارت این کشور در کویت را دستگیر کرده که با حوادث Accidents روز شنبه درخصوص فراری دادن کارگران زن فیلیپینی از منازل کارفرمایشان ارتباط داشتند.

پیشتر اداره کل تحقیقات جنایی کویت اعلام کرده بود که، دو فیلیپینی را "در حال اغفال کردن" گروهی از خدمتکاران زن با تابعیت فیلیپینی بازداشت کرده است.

وزیر خارجه فیلیپین گفت، پس از اینکه سفیر کویت در مانیل با دوترته، رئیس جمهور فیلیپین دیدار و امروز مذاکراتی با خود او داشته، کویت توضیحات فیلیپین را پذیرفت.

وی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: اکنون یادداشتی به وزیر خارجه کویت نوشته و درباره برخی حوادثی که این کشور نقض حاکمیت خود می‌داند، عذرخواهی می‌کنیم.

کایتانو گفت، سفارت فیلیپین در کویت مجبور شد به کارگران فیلیپینی که برای ترک منازل کارفرمایان خود درخواست کمک داشتند، کمک کند.

وی افزود: ما به حاکمیت و قوانین کویت احترام می‌گذاریم اما منافع کارگران فیلیپینی بسیار مهم است. چرا که ۶۵ درصد کارگران، کارگران منزل هستند و بیش از ۲۶۰ هزار فیلیپینی در کویت کار می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 375317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟