نماینده زابل: آقای رییس‌جمهور به فاجعه خشکسالی رسیدگی کنید

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حبیب‌الله دهمرده در نطق میان دستور امروز مجلس ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان بیان کرد: آقای رییس‌جمهور لطفا در اسرع وقت نسبت به فاجعه خشکسالی ویرانگر سیستان رسیدگی کنید. همان‌طور که مستحضر هستید فعالیت‌های اقتصادی و معیشتی مردم سیستان به غلط بر مبنای کشاورزی است که وابستگی صددرصد به رودخانه هیرمند در سال زراعی ۹۶ ـ ۹۷ را شاهد بودیم. برای مرحله اول کشت، آبی از رودخانه هیرمند رها شد اما متاسفانه برای مراحل بعدی آبی وجود نداشت و مردم پس از یک سال زراعی کوچک‌ترین محصولی برداشت نکردند بلکه دار و ندار خود را از دست دادند. امروز مردم منتظر کمک دولت هستند.

وی در ادامه گفت: پیرو قول شما در نشست سه جانبه سران قوا خواهشمندم دستور فرمایید در سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت یک بار برای همیشه تکلیف مردم سیستان روشن شود. آقای روحانی در کوتاه مدت دستور فرمایید به منظور کاهش درصدی از آلام مردم هیاتی به نمایندگی از شما به منطقه اعزام گردد. با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی منطقه امکان کشت ندارند وزارت جهاد کشاورزی باید ضمن برآورد خسارت، نسبت به کمک‌های بلاعوض نقدی به کشاورزان و دامداران خسارت دیده اقدام کند.

نماینده مردم زابل در مجلس، بیان کرد: با وجود جمعیت هزاران دام، سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به تامین علوفه و وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز جهت تهیه علوفه اقدام کند. آقای رییس‌جمهور منطقه آزاد سیستان و انتقال آب از دریا نیازمند دستور شجاعانه شماست، لطفا در این زمینه اقدام کنید.

وی در ادامه بیان کرد: آقای ظریف در رابطه با رودخانه هیرمند و دریاچه هامون چه اقدامی انجام داده‌اید، بارها تذکر دادم که حاصل دیپلماسی شما یک لیوان آب برای مردم سیستان نشده است، لطفا در این زمینه اقدامی کرده و به وظیفه ذاتی خود عمل کنید. آقای حجتی ضمن تشکر از شما خواهشمندم در زمینه قول‌هایی که دادید اقدام کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 375202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟