به گزارش رکنا، به نقل از اسپوتنیک، وزرای خارجه گروه هفت در مواضعی مداخله‌جویانه، در نشست مشترک خود از ایران خواستند «نقشی سازنده» در منطقه خاورمیانه ایفا کند و همچنین دست از توسعه برنامه های موشکی خود بردارد.

وزرای خارجه گروه هفت با تکرار ادعاهایشان علیه کشورمان در بیانیه مشترک خود آورده‌اند: «ما از ایران می خواهیم نقش منطقه ای سازنده ای ایفا کند و انتقال غیرقانونی فناوری موشکی خود به دیگر کشورها را متوقف کند. ما قصد داریم مقابله خود با توسعه برنامه موشک های بالستیک ایران و انتقال این فناوری به دیگر کشورهای منطقه را ادامه دهیم. ما درخصوص اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه نگران هستیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما اطمینان داریم که برنامه هسته ای ایران همواره صلح آمیز خواهد بود و این کشور با پایبندی به تعهدات خود در قبال برجام و همچنین معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته ای نخواهد بود.»

وزرای خارجه گروه هفت در ادامه بیانیه مشترک خود اعلام کردند: «ما قویاً از روند نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی بر برنامه هسته ای ایران و تایید پایبندی کامل این کشور به برجام و دیگر توافقات حمایت می کنیم. ما از تمام کشورهای عضو سازمان ملل می خواهیم با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ایفای نقش مهم و حیاتی خود همکاری های لازم را داشته باشد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟