سپاه مانند کوهی از آرامش در قلب امواج توفان حوادث ایستاد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنان پیش از خطبه خود با موضوع «دستاورد‌های عظیم انقلاب ۴۰ ساله» در دانشگاه تهران ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت سرور و سالار شهیدان و روز پاسدار به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران، اظهارداشت: امروز روز میلاد جاودانگی و خورشید زیبایی‌ها در آسمان مدینه است. روز میلاد ایثار، شهادت، تولد آزادگی، ظهور و تجلی نور الهی و روز میلاد عدالت طلبی و حقیقت جویی است.

وی افزود: امام حسین (ه) مظهر فضایل و زیبایی‌های عالم هستی است. ایشان ۶۱ سال پس از تولد خود در یک روز استثنایی در مقابل ستمکاران ایستاد و همه موجودیتش را برای دفاع از دین خدا به صحنه آورد. فرزندانش شهید شدند و برادرش شهید شد. اهل بیتش به اسارت رفتند تا قله رفیعی از بزرگی و شکوه و عظمت ایمان برای همه نسل‌ها الی الابد در عالم تصویر شود.

جانشین فرمانده کل سپاه بابیان اینکه انقلاب حسینی دستاورد‌های بزرگی را فراروی بشریت قرار داد، گفت: نهضت حسینی به ما آموخت تنها راه نجات و سعادت مسلمین از مسیر جهاد می‌گذرد. پیکار با ستمگران حد و مرزی نمی‌شناسد.

سردار سرتیپ سلامی تصریح کرد: امام حسین از پدر عظیم الشأنشان آموخته بود که اگر قومی میدان جهاد را ترک کند ذلیل خواهد شد. امام حسین به آموخت باید مقابل ظلم ایستاد و با عزت زندگی کرد.

وی اظهارداشت: امام بزرگ انقلاب ما هم بر اساس مفاهیم عاشورا سرشت وجود یک نهاد نیرومند به نام سپاه را با آن شکل دادند. سپاه پاسداران امروز در عاشورای ۶۱ هجری شکل گرفته است. به همین دلیل است مردان این سپاه هم از روزی که لباس سبز جهاد را به تن کردند یک لحظه میدان را ترک نکردند. از خطرات نترسیدند و مانند کوهی از آرامش در قلب Heart امواج توفان حوادث Accidents ایستادند و سپر بلای امت اسلام شدند.

وی افزد: هرگز شکوه امپراطوری‌ها آنان را از میدان جهاد باز نداشت و هیچ کبریایی و عظمتی را جز خدا به رسمیت نشناختند. چشمانشان شب و روز بیدار و عمیق به عمق سپاه دشمن دوخته شد و در میان سنگر‌های بلند کوه‌های غرب به نظاره ایستادند که یک حرامی نفوذی پا در این سرزمین نگذارد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: نیرو‌های سپاه در جنگ‌ها قطعه قطعه شدند، اما بیرق عزت اسلام از دستشان نیفتاد.

وی بااشاره به ۴۰ سالگی انقلاب گفت: این انقلاب امتداد یافته از نهضت عاشورای حسینی است و در ابتدای حرکت خود به سیطره آمریکا در این سرزمین خاتمه داد و استقلال Esteghlal و آزادی Freedom و حاکمیت ارزش‌های اسلامی و عزت و شرافت را برای مردم این دیار به ارمغان آورد.

سردار سرتیپ سلامی ادامه داد: حضرت روح الله می‌دانست وقتی خورشید اسلام طلوع کند منافقان وکفار و مستکبران در مقابلش می‌ایستند و از حوادث غمگینی که بر امامان معصوم شیعه گذشته بود آموخته بود که باید قوی بود بنابراین یک معجزه ذهنی آن تصاویر ژرف که برای دفاع از اسلام در ذهن امام بود نهاد نیرومندی به نام سپاه تجلی یافت. اما از همان روز‌های اولیه انقلاب همه مستکبران صف کشیدند و از همه سناریو‌ها و سیاست‌ها و فرمول‌ها و روش‌های سنتی و مدرن و از همه ابزار‌های قدیمی و نوین استفاده کردند تا دوباره به تاریخ این ملت باز گردند و انقلابش را با شکست مواجه کنند و آن‌ها را تسلیم سیطره خویش کنند.

وی افزود: ملت ایران به رهبری امام راحل، رهبری حکیم و نیرو‌های مسلحش در صحنه ایستاد و مقاومت کرد. کودتای نظامی را با شکست مواجه کرد و خداوند شن‌ها را فرستاد تا مداخله نظامی آمریکا را در طبس با شکستی بی نظیر در تاریخ امپراطوری استکبار مواجه سازد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373976 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟