شلیک موشک بالستیک یمن به سمت سعودی‌ ها

به گزارش گروه سیاسی رکنا، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله در واکنش به ادامه حملات متجاوزانه عربستان، امروز جمعه یک فروند دیگر موشک بالستیک «بدر۱» را به سمت اراضی عربستان شلیک کردند.

منابع یمنی می‌گویند که این موشک به سمت فرودگاه جازان واقع در جنوب غربی عربستان شلیک شده است.

نیروی موشکی یمن، چهارشنبه شب، یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر ۱» به سوی فرودگاه جیزان در عمق خاک عربستان سعودی، شلیک کرد.

ارتش یمن دیروز پنجشنبه نیز یک فروند پهپاد پیشرفته آمریکا را در جنوب غرب یمن سرنگون کرد. پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پهپاد «ام کیو ۹» را در آسمان استان الحُدیده هدف قرار داد و آن را ساقط کرد.

ارتش یمن و انصارالله حملات موشکی خود به عربستان را از ابتدای سال ۲۰۱۸ که می‌‌توان آن را «سال موشکی یمن» نامید، به شدت افزایش و چندین نقطه حساس عربستان را در عمق خاک این کشور هدف قرار داده‎اند.

صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن دو هفته گذشته در مراسم یادواره چهارمین سالگرد پایداری و بسیج عمومی در برابر حملات آل سعود گفته بود که «سال جدید، سال انواع موشک‌های بالستیک است.»

او گفت: مردم یمن ساخت موشک و تسلیحات را آغاز کردند و نیازی به خرید سلاح خارجی ندارند و اگر یمن به خرید سلاح از خارج متکی بود، تاکنون نمی‌توانست در برابر تجاوزات رژیم سعودی ایستادگی کند.

الصماد افزود: «سال جدید سال انواع موشک خواهد بود و عربستان هر قدر سامانه پدافندی داشته باشد، از موشک‌های ما در امان نخواهد بود... امسال باید برای ما سال یکسره کردن جنگ و خشونت در برابر خشونت ائتلاف متجاوز Rapist سعودی باشد.»

پیش‌تر سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی‌های خود به مناسبت‌های مختلف به مناسبت چهارمین سال تجاوز Rape نظامی عربستان به یمن تأکید کرده بود که «هر حمله عربستان را با موشک پاسخ خواهند داد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟