تقدیر لیبرمن از تک‌تیرانداز صهیونیست

به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از روزنامه القدس العربی، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان بازدید از یک پایگاه نظامی در جولان اشغالی مدعی شد: «این تک تیرانداز "شایسته نشان شرافت" است! اما تصویربردار این ویدئو باید پایین‌ترین درجه نظامی را به او داد.»

وی ارتش اسرائیل را "بااخلاق‌ترین ارتش جهان" دانست!

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی صحت این ویدئو را تأیید کرد اما اعلام کرد که این ویدئو ۲۲ دسامبر در منطقه کیسوفیم گرفته شده است و تیراندازی بعد از اقدامات "آشوبگرانه" و هشدارها صورت گرفت. این فلسطینی در این تیراندازی زخمی شده بود.

در بیانیه ارتش اسرائیل آماده است: اجازه تصویربرداری حین انجام عملیات نظامی و پخش کردن ویدئو داده نمی‌شود. برخی اقداماتی که سربازان در این ویدئو انجام می‌دهند با میزان آمادگی که ارتش باید داشته باشد همخوانی ندارد. ما به شکل گسترده این مسئله را بررسی می‌کنیم.

واکنش فلسطین

در پی انتشار این ویدئو وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین اعلام کرد که این ویدئو باعث دامن زدن به تروریسم علیه فلسطینی‌ها می‌شود. ما خواهان محاکمه بین المللی مسئولان هستیم.

این وزارتخانه از شورای حقوق بشر سازمان ملل و نهادهای حقوقی دیگر خواست نشر چنین ویدئوهایی را دلیل قاطعی بر عطش ارتش اسرائیل برای کشتن Killing و ریختن خون مردم به حساب بیاورند.

وزارت خارجه فلسطین نیز اعلام کرد: سکوت کشورها بر جنایت Crime قتل Murder و شکنجه Torture فلسطینی‌ها و عدم محاکمه جنایتکاران اسرائیلی به معنای مشارکت در این جنایت‌هاست. ما به همکاری با دیوان کیفری بین المللی برای انجام تحقیقات درخصوص جنایت‌های اسرائیل ادامه می‌دهیم.

وزرای راست‌گرای اسرائیلی نیز از سربازانی که در ویدئوی مذکور دیده می‌شوند و بعد از تیراندازی به یک فلسطین به جشن و شادی می‌پردازند، دفاع کردند.

گلعاد اردان، وزیر امنیت اسرائیل از اهمیت این ویدیو کاست و گفت: اوضاع خوب است. شما بیش از حد لازم جنجال بپا می‌کنید.

در این ویدئو سربازان به زبان عبری صحبت می‌کنند. یکی از آن‌ها می‌گوید: می‌کشمش گلوله داری؟ جوانان فلسطینی در مرز غزه دیده می‌شوند.

سرباز تک‌تیرانداز نیز می‌گوید: سیم‌های خاردار جلویش را گرفته‌اند. "پدر سوخته" خیلی تکان می‌خورد.

صدای سرباز دیگری به گوش می‌رسد که می‌گوید: بیا اینجا بهتر می‌توانی ببینی‌اش. لباس آبی مال من است. می‌خواهی به کسی که لباس قرمز پوشیده شلیک کنی؟

صدای یک گلوله به گوش می‌رسد که جوان فلسطینی را که لباس قرمز پوشیده زخمی می‌کند. صدای تیراندازی و فریاد سربازان به گوش می‌رسد. یکی از آن‌ها می‌گوید: عجب ویدئویی! مطمئنا عکس‌برداری شده است. گلوله به سرش خورد.

سربازان به جشن و شادی می‌پردازند و ویدئو با نشان دادن خاکریزها و دیوار حائل به پایان می‌رسد و تصویربردار می‌گوید: "همه آن‌ها پدرسوخته‌اند."

مشخص نیست که این جوان فلسطینی شهید می‌شود یا خیر.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 372108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟