باید دولت و وزارتخانه‌ها موظف به خرید کالای ایرانی باشند

به گزارش رکنا ، قاضی Judge ناصر سراج در خصوص اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در راستای حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: ما برنامه‌ای را تعریف کرده‌ایم و بر اساس آن ابتدا باید جلوی ورود کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل ایران وجود دارد را بگیریم.

وی افزود: از سوی دیگر باید تولید کننده را به تولید ترغیب کنیم، خیلی از تولیدات داخلی مرغوب است اما به دلیل ورود کالاهای قاچاق Contraband مردم رغبتی به خرید کالای ایرانی پیدا نمی کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: ما برنامه ریزی کرده‌ و به استان‌ها هم ابلاغ کرده‌ایم، همچنین باید دولت و وزارتخانه‌ها را موظف کنیم در صورتی که کالایی مشابه در داخل کشور وجود دارد به هیچ وجه کالای خارجی خریداری نکنند.

سراج با بیان اینکه در آینده گزارشی از روند اقدامات را ارائه می‌دهیم، در پاسخ به این سوال که آیا قوانین فعلی کارآمد و مناسب است یا نه، گفت: قوانین ما خیلی مشکل ندارند بلکه این مجریان هستند که باید پای کار بوده و به آنها عمل کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص دادگاه‌های تخصصی در این زمینه اظهار کرد: ما دادگاه‌های تخصصی داریم که برگزار هم می‌شود ،اما خیلی از این کالاها مربوط به تعزیرات است، آنچه مربوط به قوه قضائیه باشد و برایش پرونده‌ای تشکیل شود در دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار می گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 371607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟