۵۰ هزار زندانی از مرخصی‌ نوروزی استفاده کردند

به گزارش رکنا، اصغر جهانگیر در خصوص ورودی زندان‌ها در سال گذشته افزایش داشته یا کاهش به تسنیم کفت : در سال گذشته به دلیل برخی مسائل مانند اغتشاشات دی ماه، حدود چند هزار نفر به آمار ورودی زندان‌ها اضافه شد و در مجموع حدود چهار تا پنچ درصد افزایش ورودی داشتیم که البته بخش عمده این افراد پس از تعیین تکلیف با قرارهای قانونی از زندان Prison آزاد شدند.

وی افزود : در ارتباط با دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، کار فوق‌العاده‌ای توسط دادگستری‌ها، سازمان زندان‌ها و قضات اجرای احکام صورت گرفت که از آن جمله، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و جلوگیری از ورود افراد به زندان تا حد امکان و استفاده از آزادهای مشروط برای زندانیان دارای حسن رفتار بود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی افزود: در مجموع طی دو سال گذشته، جمعیت کیفری زندان‌ها با اقدامات انجام شده حدود 100 هزار نفر کاهش یافت؛ البته این موضوع در سال 96 به دلیل اتفاقات رخ داده و افزایش چندی درصدی ورودی‌ها، یک مقدار تحت تاثیر قرار گرفت.

جهانگیر همچنین درباره مشکلات بودجه‌ای سازمان زندان‌ها گفت: مشکلات بودجه‌ای کماکان وجود دارد و چون بودجه قوه‌قضاییه از اساس پایین است، به تبع آن، بودجه سازمان زندان‌ها نیز پایین است؛ معتقدم باید یک نوبت بودجه دستگاه قضایی به صورت جهشی افزایش یابد تا کسری بودجه جبران شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی افزود: در حال حاضر سازمان زندان‌ها بیش از 100 طرح عمرانی و غیر عمرانی دارد که به دلیل نداشتن بودجه کافی، متوقف یا با کندی مواجه شده است.

وی یکی دیگر از مشکلات سازمان زندان‌ها را بحث کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: در رابطه با نیروی انسانی نیز مشکلاتی داریم که در همین ارتباط قرار است اردیبهشت ماه امسال یک نوبت آزمون استخدامی برگزار کنیم و در حال حاضر مشغول انجام مقدمات کار با سازمان سنجش آموزش کشور هستیم.

جهانگیر توضیح داد: سال گذشته نیز یک نوبت آزمون استخدامی برگزار کردیم که در این آزمون سه هزار نفر شرکت کردند که حدود یک هزار و 500 نفر پذیرفته شدند و اکنون روند جذب‌شان در حال انجام است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 370169 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟