توئیت ظریف در واکنش به کشتار فلسطینیان در نوار غزه

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر به اقدامات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در نوار غزه واکنش نشان داد.
در این پیام آمده است: « در آستانه عید فصح که یادآور آزادی Freedom موسی و قومش از ظل و ستم مستبدان است، صهیونیست‌های ستمگر، فلسطینیانی که سرزمینشان به دست (صهیونیست‌ها) غصب شده است و به صورت صلح آمیز برای آزادی از آپارتاید غیرانسانی تظاهرات می‌کنند را می‌کشند. چنین رفتاری شرم‌آور است.»
دیروز و همزمان با روز زمین (30 مارس) فلسطینی‌های ساکن نوار غزه به دعوت حماس دست به برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی زدند؛ با اینکه این راهپیمایی کاملا مسالمت‌آمیز بود صهیونیست‌ها در کنار بمب‌دودزا و اشک‌آور از گلوله نیز استفاده کردند که طی آن حدود 16 فلسطینی شهید و بیش از 1400 تن زخمی شدند.
این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد امروز (شنبه) برای بررسی مسایل مربوط به «راهپیمایی بازگشت» جلسه‌ای تشکیل داد و می‌خواست بیانیه‌ای در محکومیت سرکوب این راهپیمایی مسالمت‌آمیز صادر کند اما اعتراض آمریکا و دفاع از رژیم صهیونیستی مانع از صدور بیانیه مذکور شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 369402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟