سازمان ملل: برجام یک قانون بین المللی است

جفری فلتمن که ماموریتش تا دو روز دیگر در سازمان ملل متحد به پایان می رسد، این مطلب را در جمع خبرنگاران مطرح کرد و افزود: برجام یکی از قوی ترین پیام ها برای کره شمالی بود که وحدت شورای امنیت را نشان داد.
وی تاکید کرد: هرجا که مقامات کره شمالی درباره واشنگتن صحبت می کردند ما برجام را به آن ها یادآوری می کردیم که در شورای امنیت به تصویب رسیده است. پس مساله خلع سلاح هسته ای فقط مربوط به واشنگتن نیست بلکه نگرانی همه جامعه بین المللی است.
معاون سیاسی گوترش با تاکید بر این که شورای امنیت در مسایل امنیتی جهان واقعا مهم است، تصریح کرد: اگر اتحاد شورای امنیت در قطعنامه 2231 شکسته شود، شورای امنیت با از دست دادن تاثیر خود بسیار پشیمان خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی درباره نفوذ ایران در منطقه هم گفت: در این 6 سالی که افتخار خدمت به سازمان ملل را داشته ام و البته 30 سالی که در دیپلماسی کشورم بوده ام، دیده ام وقتی دولت ها موقعیتی ایجاد می کنند، کشورهای دیگر می توانند پرش کرده و در را برای دخالت باز کنند.
معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به لبنان افزود: حزب الله توانسته است ریشه هایش را در جامعه لبنان عمیق کند، اگرچه تعهدات مذهبی لبنان واقعا نوعی برابری را از نظر وضعیت تحرک اجتماعی برای همه جوامع لبنان فراهم می کند.
فلتمن بدون توجه به دلایل ایجاد جنگ در منطقه و حضور نیروهای آمریکا در به آشوب کشیدن آن، ادامه داد: به جنگ یمن نگاه کنید، نفوذ ایران در یمن نسبت به قبل از جنگ بسیار بیشتر شده است، به عراق نگاه کنید، نفوذ ایران در عراق بسیار زیادتر از سال 2003 است.
وی که دیپلمات آمریکایی است، اشاره ای به چرایی حضور آمریکا در هزاران کیلومتر آن سوی مرزهای خود و دخالت در امور کشورها نکرد و افزود: پس اگر درباره نفوذ ایران نگرانی دارید، نخستین چیزی که نباید انجام دهید این است که فرصتی را برای بهره برداری آنها ایجاد نکنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 369163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟