نظرسنجی: ۵۰ درصد آمریکایی‌ها با مسلح کردن معلمان مخالفند

بر اساس نظرسنجی اخیر مؤسسه «یوگاو» که چند هفته پس از اعتراضات گسترده دانش‌آموزان به آزادی Freedom حمل سلاح در آمریکا انجام شد، نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که با مسلح کردن معلمان مدارس مخالف هستند.

بر اساس این نظرسنجی، 50 درصد شرکت‌کنندگان به شدت با ایده مسلح کردن معلمان و کارکنان مدارس و نگهداری از اسلحه در قسمتی از مدرسه مخالفت کردند. این درحالی است که فقط 36 درصد شرکت کنندگان از مسلح کردن معلمان حمایت کردند.

بر اساس این نظرسنجی، 65 درصد آفریقایی‌های آمریکایی تبار هم اعلام کردند که با مسلح کردن معلمان مخالفند و فقط 21 درصد آنها از چنین تصمیمی اعلام حمایت کردند.

نظرسنجی «یوگاو» بین 25 تا 27 مارس روی 1500 شرکت کننده انجام شد.

در پی تیراندازی مرگباری که در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا رخ داد و 17 نفر کشته شدند، تظاهرات گسترده ای در ایالت های مختلف آمریکا در اعتراض به آزادی حمل سلاح از سوی دانش آموزان برگزار شد. دانش آموزان از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخواست کردند که برای کاهش خشونت های مرتبط با اسلحه چاره ای بیاندیشد.

این درحالی است که ترامپ Trump پیشنهاد مسلح کردن معلمان و برگزاری دوره های آموزش نحوه استفاده از اسلحه برای آنها را مطرح کرد. به عقیده او اگر معلمان و کارکنان مدارس مسلح باشند، می توانند از وقوع رویدادهای مرگبار جلوگیری کنند. دونالد ترامپ حتی در یکی از توییت هایش اعلام کرد به هر معلمی که اسلحه به دست بگیرد، پاداش هم می دهد.

دونالد ترامپ از زمان رقابت‌های انتخاباتی‌اش بارها اعلام کرده بود که از مخالفان سرسخت محدود کردن حمل سلاح است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 369103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟