تصمیم ترامپ برای اخراج 20 دیپلمات روسی

این اقدام احتمالا روز دوشنبه (فردا) اعلام می شود و ممکن است با اقدام تلافی جویانه روسیه و موج جدید اخراج دیپلمات های آمریکایی از آن کشور مواجه شود. اما مقام های آمریکایی همچنان به دنبال شفافیت بیشتر در مورد نحوه پاسخگویی قدرت های بزرگ اروپایی به مسمومیت جاسوس Spy سابق روس هستند.

این اقدام در پاسخ به مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» 66 ساله جاسوس پیشین روسیه در انگلیس اتخاذ خواهد شد. اسکریپال که در انگلیس زندگی می کند، چندی پیش به همراه دخترش «یولیا»، بی هوش بر روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر «سالزبری» پیدا شد. مقامات انگلیس ادعا می کنند که اسکریپال بر اثر تماس با یک ماده سمی اعصاب ساخت روسیه، به شدت بیمار شده است.

«هیتر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت که آمریکا در حال بررسی «طیفی از گزینه ها برای پاسخ دادن به اقدامات تکان دهنده روسیه در انگلیس است.»

وی افزود که این اقدام «هم به منظور نشان دادن همبستگی با متحدمان و هم برای پاسخگو کردن روسیه به دلیل نقض کردن عرف و توافقنامه های بین المللی» انجام می شود. وی از ارائه جزئیات این گزینه ها یا زمان اجرای آنها امتناع کرد.

یک مقام ارشد اروپایی گفت که آمریکا در حال بررسی اخراج بیست نفر یا تعداد بیشتری از دیپلمات های روسی است. این مقام که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد که متحدان نزدیک آمریکا از دولت دونالد ترامپ Trump رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند تا در اقدامی نمادین نشان دهد که تلاش برای کشتن Killing اسکریپال بی پاسخ نمی ماند.

دو مقام ارشد کاخ سفید هم که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند، هنوز تصمیم گیری در این باره نهایی نشده است.

جمهوریخواهان و دموکرات های کنگره تا در پاسخ به دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا اقدامات سختگیرانه ای انجام دهد. دولت ترامپ کنسولگری روسیه را در سان فرانسیسکو تعطیل کرده است. واشنگتن همچنین اخیرا تحریم هایی علیه افراد و شرکت های روسی وضع کرد.

با این حال، ترامپ از انتقاد از شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خودداری کرده است. او حتی پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را که هفته گذشته برگزار شد، تبریک گفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فرار زیرکانه مهین 26 ساله از حیاط خلوت خانه شیطانی مرد متاهل

کتک زدن وحشیانه خواهر دانشجو با زنجیر بخاطر عکس عجیبش

نقشه شوم بهزاد برای دختر 14 ساله / او مرا در اختیار دوستان شیطان صفت اش قرار داد!

آرزو خواهرم بود اما شوهرم را از من دور کرد!

امیر تتلو با صورت خونی روی تخت بیمارستان+ فیلم

نقشه مرد شیطان صفت برای زن شوهردار در کافی شاپ / بابک از هیچ چیز خبر ندارد!

طوفان ارومیه خبرنگار را هم با خود برد! + فیلم

فوری / قتل زن و مرد روستایی در سلماس

امیرعلی اکبری در نخستین مبارزه MMA حریف قدر خود را ناک اوت کرد + فیلم

فرار 5 گرگ وحشی از باغ وحش ارومیه / 8 حیوان در شهر رها هستند

انتشار فیلمی از شکنجه پلید یک دختر زیبا + فیلم تکاندهنده

خیلی عجیب / این پسر باردار شده است! +عکس

کدخبر: 368616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟