بن سلمان: اگر از اورانیوم خود استفاده نکنیم، مثل این است ذخایر نفتیمان را کنار بگذاریم

به گزارش گروه سیاسی رکنا، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در مصاحبه با روزنامه واشنگتن‌پست گفت: عربستان سعودی پنج درصد اورانیوم دنیا را دارد و «اگر از اورانیوم خود استفاده نکنیم، مثل این است که بخواهیم ذخایر نفتی خود را نیز کنار بگذاریم.»
بن سلمان در ادامه گفت: رابطه من با جرد کوشنر، مشاور ویژه دونالد ترامپ، بر مبنای یک رابطه رسمی میان دو کشور است. ولیعهد سعودی با اشاره به این که عربستان سعودی از مشاور ویژه رئیس جمهور آمریکا برای تامین منافع ریاض استفاده نمی‌کند اظهار داشت «سفر من به آمریکا با هدف جذب سرمایه برای عربستان سعودی بود.» 
او همچنین به اوضاع خاورمیانه پرداخت و تاکید کرد اگر مشکلات منطقه را حل کنیم، خاورمیانه ظرفیت تبدیل شدن به اروپای جدید را دارد.
ولیعهد عربستان سعودی در ادامه این مصاحبه در اظهاراتی کشورش تمام تلاش خود را برای کمک به منطقه به کار بسته است و هیچ فرصتی را برای کمک به یمن از دست نخواهد داد.
او در پاسخ به سوالی درباره صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیل گفت: تصمیم دونالد ترامپ Trump برای انتقال سفارت آمریکا به قدس اقدامی دردناک بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 368485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟