تیلرسون: آمریکا با چالش های زیادی در سیاست خارجی مواجه است

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از العالم، تیلرسون گفت: من می خواهم از همه آنهایی که در اینجا گردهم آمده اند و فرصتی که برای خداحافظی من ایجاد کرده اند، تشکر کنم. اول از همه من باید از تمامی شما به خاطر نقشی که در تقویت وزارت خارجه داشتید تشکر کنم. من می خواهم از تمامی شما به خاطر هدایت باثبات راهبرد سیاست خارجی کشورمان تشکر کنم. این وظیفه وزارت خارجه از جانب مردم آمریکا است. هیچکدام از این موارد بدون مشارکت های روزانه شما امکان پذیر نبود.
وی افزود: تمامی سفارت خانه های ما در سراسر جهان، کارکنان محلی، خانواده کارکنان وزارت خارجه، سفرا و سرکنسول ها در اجرای ماموریت وزارت خارجه نقشی مهم را برعهده داشته اند.
تیلرسون گفت: در راستای انتقال وظایف به وزیر تعیین شده من تمامی سیاست های تعیین شده از طرف شما را که در شورای امنیت ملی مطرح شده اند و در نهایت به دست رئیس جمهور رسیده اند جمع آوری کرده ام. این سیاست ها که شمار آنها به سیزده مورد می رسد نه تنها اصول راهبرد ما را نشان می دهند بلکه تاکتیک های لازم را برای اجرا نشان می دهند. من همچنین برای وزیر تعیین شده آخرین اطلاعات لازم را درباره وضعیت موجود و تاکتیک هایی که لازم است برای وضعیت موجود به کار گرفته شود، فراهم کرده ام. در حالیکه سیاست ها و راهبردها هرگز نباید تغییر کنند و با دوام باشند اما ما باید به طور متناوب تاکتیک های خود را برای رسیدن به هدف بررسی کنیم.
وی گفت: کشور ما با بسیاری از چالش ها روبرو است. در برخی از موارد روابط خارجی مبهمی وجود دارد و در برخی موارد دیگر تهدید هایی جدی برای امنیت ملی وجود دارد. در حال حاضر ادامه سخت کوشی و فداکاری شما برای ماموریت وزارت خارجه تا این حد ضروری نبوده است. شما با اجرای وظایف خود به وظایف شخصی خود و همچنین وظیفه جمعی خود عمل می کنید. امید من این است که شما به وظایف خود در قبال ارزش هایی که در سال گذشته درباره آنها صحبت کرده ایم، عمل کنید و هر روز اقدامات خود را بررسی و ارزیابی کنید. اول از همه شما باید به امنیت و ایمنی خود و عزیزان خود و همکاران خود توجه زیادی داشته باشد زیرا این موضوع با ارزشی است. دوم اینکه به وظایف و مسئوولیت خود متعهد باشید و دیگران را هم مسئوولیت پذیر کنید. این محیطی مثبت برای مسئوولیت پذیری است که بر اساس صداقت و امانت داری ایجاد شده است.
تیلرسون افزود: هرگز توجه خود را به ارزش هایتان از دست ندهید. شما دارایی های با ارزشی دارید. این دارایی صداقت شخصی شما است. این موضوع به شما هدیه داده نشده است بلکه شما با آن متولد شده اید. این به شما تعلق دارد و همیشه به شما تعلق داشته و تعلق خواهد داشت. تنها شما می توانید آنها را رها کنید و یا اینکه آن را از خود دور کنید. اگر شما این موضوع را از دست دهید آنگاه به دست آوردن مجدد آن کار بسیار دشواری خواهد بود. بنابراین از آن به عنوان یک شی با ارزش محافظت کنید.
وی گفت: در نهایت امیدوارم که شما همچنان بدون توجه به مقام و عنوان شغلی، وضعیت زندگی و نقش خود در وزارت خارجه با هم با احترام رفتار کنید. همه در وزارت خارجه آمریکا مهم هستند. ما همه انسان هستیم و باید به سهم خود عمل کنیم.
وزیر برکنار شده گفت: من از همه شما می خواهم که با همدیگر با محبت رفتار کنید و مهربان باشید. همه ما می توانیم شخصیتی را که باید داشته باشیم، انتخاب کنیم. نوع شخصیت ما نحوه رفتار دیگران با ما را هم تعیین می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 368307 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟