جانسون: نمونه‌ای از گاز عامل مسمومیت اسکریپال را به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی می‌ فرستیم

به گزارش گروه سیاسی رکنا، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، اعلام کرد کشورش در نظر دارد نمونه‌ای از گاز استفاده شده در مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس Spy دو جانبه پیشین روس در انگلیس، را برای تجزیه به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بفرستد.
او گفت: ما با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی کاملا موافق هستیم و در نظر داریم نمونه‌ای از عامل اعصاب «نوویچوک» را تحویل این سازمان دهیم.
وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه کشورش روسیه را مسئول مسمومیت سرگئی اسکریپال می‌داند، مدعی شد: دلایل که اکنون در اختیار داریم بسیار قانع کننده هستند.
جانسون مدعی شد: در پس استفاده از عامل اعصاب «نوویچوک» دلیلی وجود دارد و آن اینکه رد روسیه در استفاده از این نوع گاز دیده می‌شود. این اقدام روسیه در واقع پیامی برای همه کسانی است که در روسیه مخالف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، هستند.
او با اشاره به اخراج ۲۳ دیپلمات روسیه از انگلیس گفت: «انگلیس تلاش می‌کند به قوانین و مقررات که امنیت کشور مبتنی بر آن است پایبند بماند.»
وزیر امور خارجه انگلیس ابراز امیدواری کرد: «کشور‌های دوست» در این بحران در کنار انگلیس قرار گیرند که البته فکر می‌کنم که همین کار را انجام می‌دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟