ایجاد مرکز راهبردی فرهنگی در عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا

به گزارش رکنا ، سردار محمد شیرازی در مراسم معارفه مسئول جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا پس از قرائت احکام صادره از سوی مقام معظم رهبری در این زمینه طی سخنانی خاطر نشان کرد: در حکم صادر شده از سوی رهبری برای ریاست دفتر عقیدتی سیاسی، ارتقای سطح آمادگی‌های معنوی مورد تاکید و توجه قرار گرفته است چرا که ایشان همواره می‌فرمایند مبنا باید تدین و ‌معنویت افراد باشد.

وی افزود: ‌ارتقای سطح بصیرت دینی که در دو سطح فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح و هم‌خانواده‌های آنان از دیگر محورهای حائز اهمیت در این حکم است. رهبری تاکید داشتند که توجهاتی که تا کنون به خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح شده است کافی نیست و این خانواده‌ها باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند. ایشان همچنین فرمودند که عناصری هم که قبلا در نیروهای مسلح بودند و امروز دیگر نیستند، نیز باید مورد توجه قرار بگیرند.

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با اشاره به تاکیدات فرمانده کل قوا بر تعامل نزدیک دفتر عقیدتی سیاسی با ستاد کل، گفت: باید بین دفتر عقیدتی و سیاسی و ستاد کل ارتباط نزدیک و هم افزا ایجاد شود.

شیرازی با اشاره به اقدامات حجت‌الاسلام صفایی رئیس پیشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خاطر نشان کرد: عمری در خدمت آقای صفایی بودیم. ایشان از بنیانگذاران عقیدتی سیاسی بودند و فردی مانند رهبری باید خدمات ایشان را بیان کند. ایشان هم امین حضرت امام بودند و هم منصوب رهبری و سوابق خدمتی‌شان نیز برای نیروهای مسلح در سراسر کشور مشخص و روشن است.

وی همچنین به انتصاب حجت الاسلام و المسلمین سعیدی به عنوان رئیس دفتر عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا اشاره و اظهار کرد: حاج آقای سعیدی یک عالم خوش فکر با سابقه عملکردی خوب در سپاه بودند و حقیقتا از حضور ایشان در سپاه استفاده کردیم. انشاءالله با حضور ایشان و تاکیدات فرماندهی کل قوا، موضوع عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح ارتقا یابد.

رئیس دفتر نظامی‌ رهبر انقلاب در ادامه تصریح کرد: ماموریت دفتر عقیدتی سیاسی ایجاد هماهنگی بود اما امروز با توجه به تدابیر فرماندهی کل قوا سیاستگذاری هم به این مسئولیت اضافه شده و سطح وظایف این دفتر ارتقا پیدا کرده است. کار عقیدتی یک کار بسیار تاثیر‌گذار و به نوعی کار آخوندی است.

شیرازی همچنین ارتقای نظارت بر کار فرهنگی و معنوی در نیروهای مسلح را از جمله اقدامات مورد انتظار از دفتر عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا عنوان کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرماندهی کل قوا اجازه دادند دفتر راهبردی فرهنگی در دفتر عقیدتی سیاسی ایجاد شود که تدبیر بسیار حکیمانه‌ای است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟