به گزارش گروه سیاسی رکنا، اسعد العیدانی، فرماندار بصره پس از دیدار با احمد سیاهپوش، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره در گفت‌وگو با الغدپرس، گفت: مشکل اصلی گذرگاه‌های مرزی ما این است که دولت فدرال عراق نمی‌داند که مناطق آزاد به معنای گسترش اقتصاد میان دو همسایه یعنی ایران و عراق است.

وی افزود: مسئله تسهیل ورود و خروج ایرانی‌ها به بصره مسئله بسیار مهمی است و این امر باعث می‌شود مسئله و ارادات و صادرات کالاها میان خرمشهر و ‌آبادان و بصره تسهیل شود.

اسعد العیدانی گفت: درباره این موضوع با سرکنسول ایران در بصره گفت‌وگو کردیم و می‌توان این مسئله را با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق مطرح کرد.

وی ادامه داد: در دیدار با کنسول ایران در مورد برخی مسائل دیگر مانند افتتاح یک مرکز فرهنگی به منظور ایجاد روابط فرهنگی میان دو کشور و گسترش و توسعه مرز شلمچه بحث و گفت‌وگو کردیم و این مسائل را می‌توان با دولت فدرال عراق در میان بگذاریم.

از سوی دیگر، احمد سیاهپوش، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره گفت: با فرماندار بصره در مورد برخی مسائل دوجانبه در زمینه مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حل مشکلات مرز شلمچه بحث و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: ورود به مناطق آزاد ایران و خصوصا آبادان، خرمشهر و جزیره کیش آسان است و هر شخص عراقی می‌تواند به جزیره کیش بیاید و هیچ مشکل و سختی وجود ندارد.

به نقل از صوت العراق ، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز با هیاتی از کردهای فیلی در سفارتخانه ی ایران در بغداد دیدار و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با تمام اقوام و فرقه های عراقی از جمله کردها و کردهای فیلی روابطی بسیار خوب و دوستانه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟